Bayram mı dediniz!

Yayın Tarihi: 17/07/15 07:00
okuma süresi: 6 dak.
A- A A+

Dost sohbetlerinde bizim yaşıtlar hep vurgular;

Nerde o eski bayramlar diye!

Herkes anılarını anlatır ve ortak özellik ise bayram alışverişinde alınan gıcır gıcır ayakkabıların yatak altında saklanmasıdır!

Bayram sabahı babalardan alınan harçlıklar…

Ve bayram boyunca o harçlıkların bayram yerlerinde doya doya harcanması…

Aile ziyaretleri, kalabalık masalarda yenilen yemekler, özellikle de aile büyüklerine yapılan ziyaretler…

Kaç aile yapıyor ki şimdi bunları!

Hele de rahmetli babamın günler öncesinden resimli kartların arkasına yazıp dost ve tanıdıklara gönderilen tebrik kartları…

Duygu vardı o zamanlar!

…

Şimdi teknoloji hepimizi esir aldı ve kuru birer mesajla bitiyor bayramlar…

İstisnalar elbette hariç ama başkalarının hazırladığı kalıplaşmış bayram mesajlarını göndermek sanki bir nimet olarak görülüyor!

Ve bayram boyunca gelen ve giden yüzlerce mesaj…

Ne yalan söyleyeyim birçoğuna bakmam, okumam cevap bile vermem!

En kötüsü de bizim bayram günleri yaşadığımız heyecanın şimdiki çocuklarda hiç yaşanmaması!

Hadi biz biraz gördük geçirdik ama çocuklar tamamen teknolojiye teslim!

Hele de aileler biraz da ihmalkar olduğu için ne sevgi kalmış ne saygı, duygusuz bir geleceğin temellerini hep birlikte atıyoruz!

En çok niye kızarım bilir misiniz?

Daha 10 yaşındaki çocuğun eline verilen binlerce liralık akıllı telefonlara!

…

Aslında ben bayram yazısı filan yazmayı hiç beceremem;

Dün yeni bakanlarımızdan ardı ardına bayram ve 20 Temmuz mesajları gelmeye başlayınca yazmak şart olmuştu!

Dün bakanlık koltuğuna oturduktan sonra yaptıkları ilk icraat önce Ramazan Bayramı'nı sonra da 20 Temmuz Barış ve Özgürlük Bayramını kutlamak oldu bir çok yeni bakanın görevi…

Her gelen basın bildirisini okudukça kızgınlığım bir o kadar arttı!

Bilirsiniz milli ve dini günlerde mesaj göndermezlerse kesinlikle olmaz…

Bakanların sekreter ya da özel kalemleri dosyadan çıkarırlar eski bayram mesajlarını ve sadece tarih değiştirip bakanlarına da imzalattıktan sonra basına servis ederler!

Saçma bir yarıştır aslında bu, ruhsuz ve duygusuz kalıplaşmış cümleler…

…

Artık bayramlar birlik ve beraberliğin bir simgesi değil, tatillerin, gezmelerin ve içmelerin sembolü oldu…

Eskiden bayramlarda çarşı alışverişleri yapılır, çarşının yolları kilitlenir, esnaf kesimi asıl bayram yapardı…

Şimdi o da çok gerilerde kaldı…

Bayram alışverişleri bitti tatil alışverişleri yapılıyor şimdi…

Hadi biz o eski duygu dolu bayramları yaşadık da, anıları bile yetiyor çoğu zaman…

Peki şimdiki gençlik, onların ileriki anılarında neler olacak, en fazla da bunu merak ederim!

Bayramınız da tatiliniz de hayırlı olsun…

Bayındırlık nire kültür nire!

Yani Sayın Talat gibi çok deneyimli bir siyasetçiyi tanımasak 'bu ne perhiz bu ne lahana turşusu' diyeceğiz!

Ama yine de çok ön yargılı olmak istemiyoruz…

Bayındırlık Bakanlığı'nın altına Kültür Dairesi'nin de alınması malumunuz toplumun büyük bir kesimi tarafından tepki ile karşılandı…

Herkes özellikle de sosyal medyada ne alaka deyip şaşkınlığını ortaya koyuyor, haklı olarak!

Ben yine iyiye yoracağım;

Hani şu yıllar önce yanan bir devlet tiyatro binamız vardı ya…

Bu hükümet onun için Kültür Dairesi'ni Bayındırlığın altına verdi, bir an önce tiyatro binası inşaat edilsin diye!

Olur mu olur…

Kampüsün içinde kaza mı olur!

Trafik kazalarında sabıkamız hayli fazla ve dünya standartlarında en çok ölümlü kazalar biz de oluyor ama biz DAÜ kampüsü içinde meydana gelen trafik kazalarına hiçbir anlam veremiyoruz…

Neredeyse burada her ay ciddi bir trafik kazası oluyor, hatta öğrenci kardeşlerimiz nasıl beceriyor bilemiyoruz ama araçlarını deviriyorlar!

Azami hızın 30-40 km olduğu burada gençler nasıl kaza yapmayı beceriyor doğrusu bu kesinlikle bilimsel olarak araştırılmalı!

Mağusalı CTP'liler kızgın!

Dün bir grup CTP'li olarak bilinen Mağusalı arkadaşlarla ayaküstü sohbet etme fırsatı bulduk…

Konu elbette CTP-UBP koalisyon hükümeti idi…

En azından benim konuştuklarım iki zıt partinin hükümet olmasına pek kızmamışa benziyorlardı ama partileri tarafından Mağusalı bir bakan olmamasına epey tepkiliydiler…

Ve bana şöyle bir görev verdiler;

"Bunu sayfanda yaz ama sakın bizim adımızı verme!"

Hiç merak etmeyin dostlar, şimdiye kadar kaynağımızı ne sattık ne de kiraya verdik"

Güneydeki bankalarda parası olanlar sıkıntılı!

Yine bir dost sohbetindeyiz;

Arkadaşlardan birisi fena halde yakınıyordu…

"Güney'de bir bankada 15 bin Eurom var geçenlerde gittim ve parayı çekmek istedim ama vermediler…"

Niye diye sorduğumda da şöyle dedi;

"Hükümetleri karar almış bankada parası olanlara haftada sadece 1000'er Euro ödeme yapılacakmış…

"Ha keşke yatırmasaydım" dedi!

Ha şunu bileydin kardeşim…