Ayıptır Söylemesi, Yeşilırmak keyif yapıyorum

Yayın Tarihi: 26/07/15 08:00
okuma süresi: 4 dak.
A- A A+

Eşimin ve çocuklarımın ısrarı ve vücudumun artık, "dinlen yoksa seni zorla dinlendiririz" şeklindeki tehditkâr sinyallerine karşı teslim olup bir hafta sonu kaçayım dedim.

Ani karar vermez düşünmeye kalkarsak bunun mümkün olmayacağını bildiğimden, hızlı karar verip icraata geçmem gerektiğinin bilincindeydim.

En sıkı haftasonu tatilcisi olan Ulaş'a sordum. "Karpaz'a gidiyoruz usta" dedi. Birkaç dostuma daha sordum onlarda Karpaz deyince anladım ki bu haftasonu Karpaz'a gidersek Lefkoşa Dereboyu'ndaymış gibi olacaktık, tek fark mayolarımız.

Dedim ki tam tersi istikametine doğru yöneleyim. Doğu'ya değil de batıya.

Yeşilırmak'ta eski bir dostumun oteli var. Küçük ama beş yıldızlı edasıyla inşa edilmiş ve o mantıkla çalışıyor. Cemal Yorulmaz ve ailesinin sahibi olduğu ve yine ailece işlettikleri VouniKing Hotel.

Aradım yer var mı diye sordum. İkiletmedi. Cuma akşamı iş çıkışı arabaya atlayıp geldik.

Yemeğimizi denizin üzerindeki iskele de yedik ve temiz havada uzun zamandır hazzını yaşayamadığım deliksiz ve uzun bir uykuya daldım.

Sinek yok, klima bağımlığı yok, gürültü yok...

Sabah erkenden kalktık, kahvaltı müthişti.

Bilgen Hanım yine döktürmüştü. Herşey ev yapımı, hayatımıza giren endüstriyellikten uzak kişiye özel.

Kahvaltıdan sonra Temmuz ayını sonunda ilk kez ayağımı denize sokma seremonisini gerçekleştirdik. Sanırım geçtiğimiz yıl hiç denize girememiş, bir önceki yıl da sadece bir kez. Dört tarafı denizlerle çevrili olan bir yerde yaşayan birisi olarak bu benim utancım mı yoksa, edindiğim mesleğin mi bilemem.

Cemal Yorulmaz ile sohbet ediyoruz, ne kadar güzel bir otel inşa ettiğini ancak hiç kimse tarafından bilinmediğini söylüyorum. İçimden de "bilseler zaten yer bulamazdın ve bu haftasonunu da Lefkoşa'da geçirmek zorunda kalırdın ey gafil" diye de kendi kendime sesleniyorum.

Cemal Bey, Büyük otellerden şikayetçi biraz. Büyük Kumarhane temelli otellerin yüzde 70 doluluk oranlarına ulaştıkları anda yerli halkı çekmek için çok düşük fiyatlara yaptıkları kampanyalarla bu gibi küçük ve özel işletmelerin ekmeğini ellerinden aldıklarını anlattı. Haklı da.

Cemal Bey'den değil de bir başka restoran sahibi dostumdan da çok yok24 saat önce, "Bu her şey dahil uygulaması yerli işletmeleri öldürüyor" demişti.

Yeşilırmak muhteşem bir yer. Kafayı dinlemek için ideal. Lefkoşa'nın keşmekeşinden uzaklaşmak için bulunmaz bir yer.

Ancak ana akım turizme konum olarak uzak. Bunun avantajları olduğu kadar, işletmelerin yaşaması, yatırımlarını karşılamaları ve kazanç elde edip daha fazla yatırım yapmaları açısından dezavantajları var.

Tur operatörleri ve tur rehberleri bu bölgeyi listesine dahi almıyor. Halbuki kendi misafirlerimi gezdirirken buraya getirmeyi getiririm aklıma hemen.

Yeni Turizm Bakanı bu gibi işletmelerin önünü açması ve bunların çoğalmasına önayak olmalı bence.

Bu arada siz bu yazıyı olurken Cemal Yorulmaz'ın sandalıyla balığa çıkmış olacağım. Ne yakaladığımı size yarın ki yazımda yazarım. Tabi ki bir şey yakalarsam.

Herkese iyi pazarlar dilerken, ben bugün de buralardayım buyurun.