Yandaş medya tartışması büyüyor

loading
13 Temmuz, Pazartesi
£

8.62

7.79

$

6.86

Yandaş medya tartışması büyüyor

Yandaş medya tartışması büyüyor

Cumhuriyetçi Türk Partisi-Birleşik Güçler ile Özgürlük ve Reform Partisi hükümeti döneminde ülkedeki bazı yayın organlarına aktardığı paralarla ilgili "yandaş medya" tartışması giderek büyüyor.

Yandaş medya tartışması büyüyor
A- A A+

CTP-BG Genel Başkanı Ferdi Sabit Soyer, dün Ada TV'ye yaptığı açıklamada, "yandaş medya" anlayışıyla para aktarmadıklarını iddia ederken, TDP Genel Başkanı Mehmet Çakıcı'nın Maliye Bakanı Ersin Tatar'dan "son altı yılda" medyaya yapılan ödemeler konusunda bilgi istediği öğrenildi.

Star KIBRIS'a ulaşan bilgilere göre, Bakan Tatar'ın Çakıcı'nın sorusuna cevap vermek için bir hafta süre istedi. Ancak, bu bilgilerin Başbakan Derviş Eroğlu'nun elinde bulunduğu ve Eroğlu'nun birkaç gün içinde ayrıntılı bir listeyi kamuoyuna açıklayacağı ileri sürüldü.

Daha önce Afrika ve Yeni Volkan gazeteleri son üç yılda devlet hazinesinden bazı gazetelerin aldıkları paralarla ilgili yayın yaparken, özellikle listede yer alan iki yayın kuruluşunun astronomik miktarlarda para aldıklarını ortaya koymuştu. Başbakan Eroğlu'nun Maliye Bakanlığı'ndan edindiği listeyi açıklayarak, konuyla ilgili tüm spekülasyonları açıklığa kavuşturması bekleniyor.

SOYER İNKAR ETTİ
Eski Başbakan Soyer, Ada TV'de Didem Tavukçu'nun konuyla ilgili sorularına verdiği cevapta, medya kuruluşlarına ödenen paraların Maliye Bakanlığı'ndan değil, Turizm ve Tanıtma Fonu'ndan yapıldığını söyledi.

Soyer ödenen paraların üç noktadan oluştuğunu belirterek, şöyle devam etti:

"Birinci nokta bu paralar Maliye Bakanlığı'ndan değil, Turizm ve Tanıtma Fonu'ndan eskiden beri aktarılan kaynaklardır. Bu kaynakların büyük bir kısmı uydu yayınına çıkan televizyonlara verilmişti.

İkinci nokta, bu fondan yararlanan yayın kuruluşları, turizmi tanıtmaya yönelik yaptıkları yayınlara göre katkı almışlardır.

Üçüncü nokta, İngilizce yayınlanan günlük ve haftalık tüm gazetelere katkılar yapıldı. Çünkü İngilizce yayın yapmak çok maliyetlidir. Kuzey'de yaşayan İngilizler için tek kaynak Güney'de yayınlanan İngilizce bir gazeteydi."

EN AZ YENİ DÜZEN
CTP-BG genel Başkanı Soyer, bazı yayın kuruluşlarına hiç katkı yapılmadığı gerçeğini göz ardı ettiği açıklamasında, söz konusu devlet katkısından en az payı alan gazetenin Yeni Düzen olduğunu ileri sürerek, CTP'nin resmi yayın organı nasıl olur da yandaş medya olarak en az katkıyı aldı" sorusunu sordu.

Soyer ayrıca, fondan en fazla katkıyı alan gazetenin açıklanan listede adının bulunmadığına da işaret ederek, "çünkü bu gazete şimdiki hükümeti destekliyor" değerlendirmesinde bulundu. Soyer, "esas manipülasyonun bunun göz ardı edilmesi" olduğuna işaret ettiği açıklamasına şöyle devam etti:

"Aynı katkı tüm uyduya çıkanlara yapıldı. Gazete ve televizyonların toplamına ayrım yapılmadan hükümet destek verdi. Hükümet yardım yaparken kimseye müdahale etmedi, çizgisine dokunmadı. Bizi desteklemeleri için hiçbiriyle görüşme dahi yapmadık, çizgilerini değiştirmelerini istemedik. Bize karşı kanal olmasına rağmen Rumlar tarafından yayın kanalı işgal edilen Kanal T'ye 36'ıncı kanalı verdik."

Didem Tavukçu'nun, "Moyra Yayıncılık" ve "Genç TV"ye niçin çok yüksek miktarlarda ödemeler yapıldı?" sorusunu da, "Ülkede çıkarılan üç tane İngilizce gazeteden bir tanesini, Kıbrıslı Grubu çıkarır, bu nedenle bu kadar fazla para verildi" şeklinde cevapladı.

AFRİKA NE YAZMIŞTI?
Afrika Gazetesi, 23 Mayıs tarihli sayısında, "Yandaş medyaya trilyon kıyağı" başlıklı haberinde şu ifadelere yer vermişti:

"Ortaya ilk çıkan evraklarda CTP'nin medya için yaptığı harcamalar var. Aslan payını 1 trilyon 288 milyarla Doğan Harman almış ve geriye kalanların çoğuna 1 trilyonluk fark atmış! Elimize ilk ulaşan hesapları yayınlıyoruz. 'Kıbrıslı' gazetesi sahibi Doğan Harman'a Maliye kasasından 4 yılda 1 trilyon 288 milyar 905 milyon lira ödenirken, Birinci Medya'ya da 596 milyar 435 milyon lira ödenmiş... 'Kıbrıs' gazetesine 403 milyar 560 milyon, 'Halkın Sesi'ne 451 milyar 49 milyon, 'Yenidüzen'e 200 milyar 205 milyon, 'Kanal T'ye 204 milyar 299 milyon ve 'Demokrat' gazetesine 23 milyar 415 milyon lira ödeme yapılmış."
starkıbrıs

banner

Yorumlar

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

Diğer İÇ HABERLER