EĞİTİM
okuma süresi: 5 dak.

GAÜ Pilotaj öğrencileri, yeni dönem PIC uçuşlarına, Bursa Yunuseli Havalimanı’nda başladı

GAÜ Pilotaj öğrencilerinin, yeni dönem PIC uçuşlarına, Bursa Yunuseli Havalimanı’nda başladığı bildirildi.

Yayın Tarihi: 02/12/20 13:07
okuma süresi: 5 dak.
A- A A+

Girne Amerikan Üniversitesine (GAÜ) bünyesinde hizmet veren Uluslararası Havacılık Akademisi (UHA) yetkilileri ve Pilotaj öğrencileri, eğitimlerde merak edilenleri yanıtladı.

GAÜ Resmi Instagram hesabından Bursa Yunuseli Havalimanı’nda gerçekleşen canlı yayında, GAÜ UHA idari pilotlardan Selim Polat, pilotaj eğitimleri hakkında bulunduğu açıklamasında şunları söyledi;

”Bugün PIC eğitimlerimizin icra olduğu Bursa Yunuseli Havalimanı’ndayız. Bursa Yunuseli Meydanı’nda pilotaj eğitimi alan öğrencilerimizin PIC uçuşlarını gerçekleştiriyoruz. Uçağımız alttan kanatlı Teknam 2002 tipinde 100 beygir gücünde Motax motora sahip iyi bir uçak. Ofisimizde simülatörümüz var. Öğrencilerimizin simülatörde antrenman yapmalarını, kendilerini daha iyi geliştirmelerini sağlıyoruz. Can hocam ve ben birlikte uçuyoruz tüm öğrencilerimizle. Günde 6 saat olarak planlama yapıyoruz. Hava şartları uygun olduğu sürece de, Türkiye’nin 21 meydanına uçuş gerçekleştiriyoruz. Burası genel itibariyle hava şartları uygun olan bir yer. Yunuseli Meydanı Bursa şehir merkezinin içerisinde olan bir meydan. Önceden askeri olarak kullanılıyormuş ama daha sonrasında sportif aktiviteler ve eğitim için faaliyete geçirilmiş. Pistimiz 1400 metreye 35 metre genişliğinde.  Öğrenci arkadaşlarımızın kendini geliştirebilmeleri için gayet yeterli bir pist. Bunun yanı sıra, arkadaşlarımıza ulaşım ve konaklama imkanı da sağlıyoruz. Sürekli öğrenci arkadaşlarımızla devam ediyoruz artık .Girne Amerikan Üniversitesi’nin değerli öğrenci arkadaşlarımızla birlikte değerli kişilerle birlikte uçuşlarımızı icra ediyoruz. Bu dönemki uçuş eğitimlerine yeni başladık ve gayet güzel gidiyor.”

ÖZALP: “GAÜ’NÜN SAĞLAMIŞ OLDUĞU İMKANLAR VE VERMİŞ OLDUĞU EĞİTİMLERDEN DOLAYI ÇOK ŞANSLIYIZ”

Girne Amerikan Üniversitesi Pilotaj bölümü öğrencisi Atakan Özalp de aldığı eğitimleri, yaşadığı tecrübeleri paylaşmak adına bulunduğu açıklamada, şunları kaydetti:

”Girne Amerikan Üniversitesi’nde okudum son bir dersim kaldı. PPL eğitimlerimi tamamladım, PIC eğitimlerime devam ediyorum. Günümün çoğu uçuş yaparak geçiyor. Her şey çok güzel ilerliyor, memnunuz. Okulda ilk senede PPL eğitimi bölüm derslerimiz ve teorik derslerimiz var. Son sınıfta havacılık yönetimi gibi dersler aldım ve onun dışında bir ya da bir buçuk sene süren teori eğitimlerimiz var. Bu süre boyunca Kıbrıs’ta yaşadım. Kıbrıs öğrenciler için çok güzel bir yer. Daha sonra ise uygulamalı uçuş derslerimiz oluyor. Okulumuzu bitirdikten sonra ise, Türkiye’de ya da yurt dışında farklı hava yolu şirketlerinde çalışma imkanlarımız var. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’ndeki sınavlarımızı verebilmemiz için 100 üzerinden 75 almamız gerekiyor. Bunun haricinde, bir İngilizce yeterlilik sınavına girmemiz gerekiyor ve bu sınav sözlü mülakat şeklinde oluyor. Ve bu sınavdan 6 üzerinden 4 almamız gerekiyor. Eğitimim bittikten sonra bir havayolu şirketinde yardımcı pilot olarak çalışmaya başlamayı hedefliyorum şu anda. Her meslek gibi pilotluk mesleğinin de severek yapılması gerekiyor. GAÜ’nün sağlamış olduğu imkanlar ve vermiş olduğu eğitimlerden dolayı çok şanslıyız.”

#mesajınızvar
Levent ÖZADAM'dan
Gözden Kaçmadı
#gozdenkacmadi

En güncel gelişmelerden hemen haberdar olmak için