Ana Sayfa >> Yazarlar Prof. Dr. Ata ATUN | 18 Ekim 2010, Pazartesi
Kıbrıslı Türkler Kaç Kişi

Birileri çıkıyor ve Kıbrıslı Türklerin nüfusu 85 bin kaldı diye ahkam kesiyor ama bu 85 bin kişiyi nereden ve nasıl bulduğunu hiç açıklamıyor.

Bir başkası çıkıyor ve Kıbrıslı Türkler azınlıkta kaldı diyor ama bu açıklamanın arkasında da herhangi bir hesaplama veya somut veri yok.

Önce kimin “Kıbrıslı Türk” sınıfına girdiğini saptamak gerekli.

1974 öncesi Kıbrıs’ta doğan anne ve babadan doğan kişiler ve onların da çocuklarının evlenmesinden doğanlar mı?

Annesi veya babasından bir tanesinin 1974 öncesi Kıbrıs’ta doğmuş olan kişiler ile onların Kıbrıs’ta doğmuş çocukları ve onların da Kıbrıs’ta doğmuş çocukları (torunları) mı?

Nenesi veya dedesinden bir tanesinin 1974 öncesi Kıbrıs’ta doğmuş olan kişilerin KKTC’de doğmuş çocukları ve onların da Kıbrıs’ta doğmuş çocukları (torunları) mı?

Bırakın KTFD veya KKTC yasalarını bir kenara, tüm bu yasaların kökenlendiği İngiliz Sömürge İdaresi’nin ve 1960 Kıbrıs Cumhuriyeti’nin vatandaşlıkla ilgili yasaları, anne veya babasından bir tanesinin “vatandaş” olması durumunda eşinin ve nerede doğduklarına bakılmaksızın çocuklarının da vatandaş olduğunu emreder. 

Geçmiş yıllarda görev yapmış ve günümüzde de görev yapmakta olan birçok ünlü Kıbrıslı Türk politikacının eşleri ve benim kendi çevremde tanıdığım birçok arkadaşımın eşleri çoğunlukla Türkiye Cumhuriyeti vatandaşıdır. Sayıları az da olsa bazıları da İngiliz vatandaşıdır. Bu ve benzeri KKTC vatandaşlarının yurt içinde veya yurt dışında doğmuş çocukları mevcut yasalara göre “KKTC vatandaşı”dır. 

Saptama burada başlıyor.

Eğer bu çocuklar “Kıbrıslı Türk” ise ve Kıbrıslı Türk addediliyorsa, günümüzde KKTC sınırları içinde yaşayan Kıbrıslı Türklerin sayısını saptamak için biraz gerilere gitmek gerekiyor.   

Öncelikle Annan Planı döneminden başlamak isterim. 24 Şubat 2004 tarihinde başlayan ve 4 Nisan 2004 tarihinde biten görüşmelerde yer aldığım ve tutanakları imzalayan “amir” konumundaki kişi olduğumdan kopyaları arşivimde. Papadopulos’un “Birleşik Federal Kıbrıs Cumhuriyeti”nin vatandaşları olmasını kabul ettiği “Türkiye’den gelip adamıza yerleşen kişilerin” yani Kıbrıslı Türk olmayanların sayısı 45 bin olmasına rağmen, tespit edilebilen sayı sadece 41 bin civarındaydı. 

Zaten 2006 seçimleri sonucunda da bakılırsa, 2004 yılındaki bulgularımızla, sayım sonuçlarının örtüştüğü görülmektedir.

KKTC’de ilki 1996’da, ikincisi 2006’da olmak üzere iki kez nüfus sayımı yapıldı.

1996 yılındaki nüfus sayımında gerekli olan bilgileri toplamak için 29 soruluk formlar kullanılırken 2006’da AB ve BM’nin sayımlarla ilgili tavsiye metni uygulandı ve 61 soruluk formlar kullanıldı.

İlk olarak 15 Aralık 1996 genel nüfus sayımı sonuçlarına göre KKTC'nin nüfusu 200,587 kişidir.

Tüm nüfusun yüzde 98,3 oranındaki Türk nüfusunun % 82'si (164,460 kişi) sadece KKTC uyruklu, % 15'i (31,977 kişi) Türkiye Cumhuriyeti uyrukludur. KKTC uyruklu nüfusun % 83'ü (137,398) KKTC doğumlu, % 15'i (23.924) Türkiye doğumludur.

Son olarak 4 yıl evvel 30 Nisan 2006’da yapılan nüfus ve konut sayımının yayınlanan sonuçlarına göre ise KKTC’nin “de facto nüfusu” yani adanın kuzeyindeki KKTC sınırları içinde yaşayan kişilerin sayısı 265 bin 100, “de jure nüfusu” yani KKTC’de sürekli ikamet eden KKTC vatandaşlarının nüfusu ise 256 bin 644.

Bu 256 bin 644 kişinin doğum yerine göre sınıflanması ise aşağıdaki gibi.

Resmi nüfus miktarı içinde sadece KKTC vatandaşı ve çift uyruklu olduğunu beyan eden KKTC vatandaşlarının sayısı 178 bin 31 kişi.

Bu 178 bin 31 kişinin de detayına bakarsak;

120 bin 7’sinin anne ve babaları Kıbrıs (KKTC veya Güney Kıbrıs) doğumlu,

8 bin 84'ünün annesi Kıbrıs, babası üçüncü ülke doğumlu,

4 bin 544'ünün babası Kıbrıs, annesi üçüncü ülke doğumlu.

Bu bulguları da alt alta toplarsak, anne ve/veya babası Kıbrıs doğumlu olanlar 132 bin 635 ki bu rakam KKTC vatandaşlarının yüzde 74,5'ini oluşturmaktadır.

Anne ve babası Türkiye doğumluların sayısı ise 42 bin 572 ve yüzde oranı da 23,91.

2006 yılı sayımları temel addedilip, üzerine o günden bu güne verilen vatandaşlıklar da ilave edildikten sonra Devlet Planlama Örgütü’müzün yaptığı hesaplamalara göre KKTC’de yaşamlarını sürdüren KKTC vatandaşlarının sayısı 2006’da 256 bin 644, 2007’de 271 bin 223, 2008’de 279 bin 64 ve 2009’da ise 285 bin 356 kişidir.

Bulgulanan 285 bin 356 kişinin ayrışımını 2006 seçimlerindeki gibi yaparsak;

Resmi nüfus miktarı içinde sadece KKTC vatandaşı ve çift uyruklu olduğunu beyan eden KKTC vatandaşlarının sayısı 197 bin 948 kişi.

Bu 197 bin 948 kişinin de detayına bakarsak;

133 bin 432’sinin anne ve babaları Kıbrıs (KKTC veya Güney Kıbrıs) doğumlu,

8 bin 988'inin annesi Kıbrıs, babası üçüncü ülke doğumlu,

5 bin 52'inin babası Kıbrıs, annesi üçüncü ülke doğumlu.

Bu bulguları da alt alta toplarsak, anne ve/veya babası Kıbrıs doğumlu olanlar 147 bin 472 ki bu rakam sadece KKTC vatandaşı ve çift uyruklu olan KKTC vatandaşlarının yüzde 74,5’ini oluşturmaktadır.

Gerçekte aradan geçen 4 yılda, KKTC’de doğan anne ve/veya babadan doğan çocukların sayısı oransal olarak çok daha fazladır.

Karar okuyucunun.

Kıbrıslı Türkler 85 bin mi, 147 bin 472 mi, yoksa 197 bin 948 mi?

Yorum Yaz     Paylaş Share/Bookmark    
YORUMLAR
29
ONAY BEKLEYENLER
5
20 Ekim 2010, Çarşamba
ASIL IBRAHIM         - Londra-Lefkosa
MESELE KKTC’DE NUFUSUN KAC OLDIGUNU BILME DEGIL KI,

Mesele KKTC icerisinde, dis-guclerin buyuk yardimlariyle (basta AB olmak uzere), tatsizlik-tutsuzluk cikarma, halkini parcalama, biri-birine gecirme; yok sen Kibrisli, yok sen Kibris’li Turk, yok sen Turkiyeli vesayre.

AB, KKTC’ye koydugu Ambargolarini kaldirma icin ugrasacagina, YKP ile, KKTC Nufusunu ele almis !!!!

Hedef, Demokratik yonlerden secilen bir hukumeti zayiflatmak, cabalarini baltalamak, halkini bir-birine gecirmek........... ve artik gerisini sizler dusunebilirsiniz.

KKTC’nin varligi bugun distan, Rum+Yunan basta olmak uzere , saldiri altinda.
Buna paralel KKTC icten de kemiriliyor.

Bazilari, Demokrasinin getirdigi haklari; soz hakki, grev hakki etc, hayirin icin kullanmiyor.

Sebep/Hedef=> KKTC’yi yikmak, Turkiye ile aramizi acmak ve Rum’a yamalanmak.

Bu cabalrin onlenmesi icin Hukumetin her tedbiri almasi gerekmektedir.
MESELE KKTC’DE NUFUSUN KAC OLDIGUNU BILME DEGIL

Mesele KKTC icerisinde, dis-guclerin buyuk yardimlariyle (basta AB olmak uzere), tatsizlik-tutsuzluk cikarma, halkini parcalama, biri-birine gecirme; yok sen Kibrisli, yok sen Kibris’li Turk, yok sen Turkiyeli vesayre.

AB, KKTC’ye koydugu Ambargolarini kaldirma icin ugrasacagina, YKP ile, KKTC Nufusunu ele almis !!!!

Hedef, Demokratik yonlerden secilen bir hukumeti zayiflatmak, cabalarini baltalamak, halkini bir-birine gecirmek........... ve artik gerisini sizler dusunebilirsiniz.

KKTC’nin varligi bugun distan, Rum+Yunan basta olmak uzere , saldiri altinda.
Buna paralel KKTC icten de kemiriliyor.

Bazilari, Demokrasinin getirdigi haklari; soz hakki, grev hakki etc, hayirin icin kullanmiyor.

Sebep/Hedef=> KKTC’yi yikmak, Turkiye ile aramizi acmak ve Rum’a yamalanmak.

Bu cabalrin onlenmesi icin Hukumetin her tedbiri almasi gerekmektedir.
20 Ekim 2010, Çarşamba
ASIL IBRAHIM         - Londra-Lefkosa
KKTC icerisinde, dis-guclerin buyuk yardimiyle tatsizlik-tutsuzluk cikarma, ekonomiyi zayiflatma, halkini ikiye bolme cabalari buyuk hizla devam ediyor.

Hedef, Demokratik yonlerden secilen bir hukumeti zayiflatmak, cabalarini baltalamak, halkini bir-birine gecirmek........... ve artik gerisini sizler dusunebilirsiniz.

KKTC’nin varligi bugun distan, Rum+Yunan basta olmak uzere , saldiri altinda.
Buna paralel KKTC icten de kemiriliyor.

Bazilari, Demokrasinin getirdigi haklari; soz hakki, grev hakki etc, hayirin icin kullanmiyor.

Sebep/Hedef=> KKTC’yi yikmak, Turkiye ile aramizi acmak ve Rum’a yamalanmak.

Bu cabalrin onlenmesi icin Hukumetin her tedbiri almasi gerekmektedir.
19 Ekim 2010, Salı
Yurtsever         - Lefkoşa
TARTIŞMALARA SON NOKTAYI O KONU İLE İLGİLİ OTORİTELER KOYAR.

NÜFUS İLMİNİN KKTC'DE OTORİTESİ, EN YETKİLİ KİŞİSİ KİM?

DEVLET PLANLAMA ÖRGÜTÜ İSTATİSTİK VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI.

BU ÖRGÜTÜN KURULUŞ YASASININ 3’NCÜ MADDESİNİN 8’NCİ FIKRASINDA: Belli aralıklarla NÜFUS SAYIMI, tarım sayımı, genel sanayi ve işyerleri sayımı YAPMAK, SONUÇLANDIRMAK ve YAYINLAMAK; GÖREVLERİ ARASINDA SAYILMIŞTIR.


İstatistik ve Araştırma Dairesi Başkanı Güner Mükellef 'şovenist ifadelere katılmıyorum ancak ‘kök Kıbrıslı’ sayısı 120.007' dedi.

As TV'de yayımlanan 'Can Sarvan'la Gündem ve Ötesi'ne konuk olarak katılan İstatistik ve Araştırma Dairesi Başkanı Güner Mükellef 'şovenist ifadelere katılmıyorum ancak ‘kök Kıbrıslı’ sayısı 120.007' dedi. Güney Kıbrıs’ın Kuzey Kıbrıs’ta toplam 72 bin Kıbrıslı Türk kaldığı şeklindeki iddiasının gerçeği kesinlikle yansıtmadığını söyleyen Mükellef, Kıbrıslı Türk kadınlarda doğurganlık oranının 1.30'a düştüğüne dikkati çekti. (http://www.kibrispostasi.com/index.php/cat/35/news/40248/PageName/KIBRIS_HABERLERI )

BU YETKİLİNİN BU AÇIKLAMASINA KATILMAYAN, BİLİMSEL YA DA DAHA ESKİ DEYİŞLE İLİMSEL OLABİLİR Mİ?

BU AÇIKLAMANIN ARDINDA ÇAPANOĞLU ARAMAK BAĞNAZLIK DEĞİL DE NEDİR? AKLI ÇALIŞAN VE OKUDUĞUNU ANLAYAN BUNA NİYE İTİRAZ EDER. NEDEN OLACAK LAF OLSUN TORBA DOLSUN.

Gelelim Hocam’ın hesabına. Doğrudur Hocam bu ülkenin yetiştirdiği değerlerdendir. Hatırı kalmasın 120.007 değil de onun hesabına göre ;

2009’da TOPLAM KKTC NÜFUSU : 285 bin 356 kişidir. DEVAM EDELİM. HOCAYA GÖRE DETAYLAR ŞUNLAR: (Aynen yazısından alıntı yaptım.)

133 bin 432’sinin anne ve babaları Kıbrıs (KKTC veya Güney Kıbrıs) doğumlu,
8 bin 988'inin annesi Kıbrıs, babası üçüncü ülke doğumlu,
5 bin 52'inin babası Kıbrıs, annesi üçüncü ülke doğumlu.
Bu bulguları da alt alta toplarsak, anne ve/veya babası Kıbrıs doğumlu olanlar 147 bin 472 kişidir.
YANİ İTİRAZCILARIN ÇOĞUNU DA TATMİN EDELİM VE SAYIN ÇAKICI, SAYIN AKINCI VE SAYIN İKİNCİ CUMHURBAŞKANI’MIZIN ÇOCUK VEYA TORUNLARINI DA BUNA DÂHİL EDELİM.
HADE BİR KIYAK DAHA YAPALIM VE BU SAYIYA ŞU AN ARAMIZDA BULUNAMAYAN VE AMSTERDAM’DA AVRUPA’NIN NİMETLERİNDEN FAYDALANAN ZAT’I DA KATALIM. SAYI KAÇ? 147.473 KİŞİ. PEKİ, İLKOKULDA ÖĞRENDİĞİMİZ ORAN ORANTI YÖNTEMİNİ UYGULAYARAK BİRİNİN ÖTEKİNE ORANINI BULALIM:
ORAN ORANTIYI YANLIŞ YAPMADIYSAM: KÖK KIBRISLILAR: %52… KÖK OLMAYANLAR %48’DİR.

ALMANYA’DA TÜRKLER’İN GENEL NÜFUSA ORANI %2,4 CİVARINDADIR. BİZDE TORPİL YAPTIĞIM ZAT DA İÇİNDE %52’YE %48’DİR. BU HESABA GÖRE KIBRISLI OLMAYANLARIN SAYISININ : 6848 OLMASI GEREKİRDİ.
İTİRAZI OLAN YALELLİ YAPMASIN. HARİÇTEN GAZEL DE OKUMASIN… HESAP YAPSIN HESAP.
19 Ekim 2010, Salı
Erol Dazlak         - Lefkoşa
hocam bu numarasız kimlik kartı çıktı gazetede nasıl olur. yani hocam bunlar devlet ciddiyetinden uzak yapılmayacak hatalardır.daha sonra numarası olmayan adamın kimlik kartından isminide silmişler. adam ortadan yok olmuş.adamın yaşadıkları hacının tavuğunun başına bile gelmedi.bu konuda değerli görüşlerinizi bizimle paylaşırmısınız lütfen.
19 Ekim 2010, Salı
Meryem Çağasan         - Larnaka
2. Cumhurbaşkanı M.A.Talat'ın görüşmecisi CTP Milletvekili Özdil Nami'de bu eleştirilere göre Kıbrıslı Türk değil. Ne büyük bir çelişki. Sen Kıbrıs Türk'ü için çalış, uğraş, geceni gündüze kat, sonrada seni bu körü körüne eleştiriciler Kıbrıslı Türk kabul etmesin. Bu lafada olanları kınarım. Hoca analizi doğru yapmış, konuya da doğru bir soru ile girmiş. Eline sağlık Atun bey.
19 Ekim 2010, Salı
Mustafa         - Amsterdam
İbrahim - Londra'nın tanımına göre bu topraklarda doğan herkes Kıbrıslı Türk ise, Kıbrıslı Türklerin nüfusu asgari 250 bin kişidir. Teşekkürler İbrahim.
19 Ekim 2010, Salı
Cemal Bardo         - İskele
Eski TKP Genel Başkanı ve lefkoşa Belediye Başkanı Mustafa akıncı'nın torunlarını da unutmayın. Bu eleştirilere göre onlarda Kıbrıslı Türk değil.
Hocaya teşekkürler. Nüfus konusunu iyi incelemiş ve anlayabileceğimiz dilde bizlere açıklamış. Enj azından Kimlere Kıbrıslı Türk denilebileceğini öğrendik.
Kıbrslı Türkler azınlıkta kaldı diyenler artık başlarını kumdan çıkarmamlılar. İşi neredeyse ırkçılığa kadar vardıracaklar
19 Ekim 2010, Salı
Banu Sunver         - Girne
2.ci Cumhurbaşkanı Mehemt Ali Talat'ın çocuğuda bir yabancı ile evlenmişti. Atun beye göre olası torunları Kıbrıslı Türk, eleştirisel yorumlara göre de Kıbrıslı Türk değil.
Cumhurbaşkanı Talat'ın torunlarını Kıbrıslı Türk olarak kabul etmeyenleri kınarım.
19 Ekim 2010, Salı
Faik M. Basaran         - Amsterdam - Iskele
Oteden beri Kibris’taki Turk nufusu tartisilir, durur. Sayin Prof. Dr. Ata ATUN da burada tartismalara, kafa karistirmalara bir son vermek, okuyuculari aydinlatmak uzere detayli bilgiler sunmus.

Ne kadar tuhaftir!... Bu kadar detayli bilgiyi baska bir sunan olmadigi halde Sayin ATUN’a tesekkur yerine, maasini, payesini soranlarimiz dahi oldu.

Bilgiyi siyasi mulahazalarin ustunde tutmak insanimiza da oldukca yakisan bir erdemdir. Bu erdemi hic birakmayalim, olur mu…

Saygideger ilim adami Ata ATUN Hocamiza bu bilgileri istifademize sundugu icin tesekkur eder, hepinize aydinlik, guzel gunler dilerim.

19 Ekim 2010, Salı
ASIL IBRAHIM         - Londra-Lefkosa
Gorulecegi gibi amac nufusun ne oldugunu bilmek degil. Amac Nuhus ve daha bircok seyleri behane ederek halkimiz arasinda tatsizlik ve kargasalik yaratma. Bu gun gibi belli.

Atun bey, isik yokken bizlere mesale tuttunuz, yol cikmaza gelince yol gosterdiniz. TESEKKURLER. Kiymetli yazilarinizi takip etmeye devam edecgiz.
19 Ekim 2010, Salı
Doğan         - İskele
Doğan Mertcan ne yazıldığını pek anlamamış ve hocanın ünvanına saldırıyor. 2006 verilerini dönemin Başbakanı ve CTP Genel Başkanı Ferdi Sabit Soyer açıklamıştı. Hocamız bu verileri 2010 yılına uyarlamış, aynen geçen hafta DPÖ müsteşarının açıkladığı gibi.
Yazılanları anlamayanları yorumları çok komik oluyor.
19 Ekim 2010, Salı
Ali Şenuygur         - Güzelyurt
Elmalarla Armutları karıştıranlar Hoca değil, yazılanları işlerine gelmediği için anlamak istemeyenlerdir. Artık dürüst olmak zamanı geldi. Her yazılanı körü körüne eleştirmek kabak tadı verdi.
19 Ekim 2010, Salı
Haluk         - Lefkoşşa
Ata Hocaya niye kızıyorsunuzki. TDP Genel Başkanı Mehmet Çakıcı'nın çocukları bu yorumlara göre Kıbrıslı Türk değil.
Ata Hoca da Kıbrıslı Türk olduklarını söylüyor. Kim takiyye yapıyor acaba.
19 Ekim 2010, Salı
Aydın         - Mağusa
Ata Hoca takiyye yapmamış.
Sadece bir soru sormuş "Kıbrıslı Türk Kime denir" diye ve 2006 seçimlerinin 2010 yılına projeksiyonunu yapmış.
Tamamen doğru bir tespit.
19 Ekim 2010, Salı
Hasan         - Girne
Nüfus deyince saçlar yine dimdik olmuş! Ata Hocanın söylediği gibi önce Kıbrıslı Türk'ün tanımını yapın siz. Anne babasından biri Kıbrıslı diğeri Türkiyeliyse b u çocuk Kıbrıslı mı değil mi? Ondan sonra da nüfus içindeki öğrencileri, çalışma izniyle adada bulunanları, kaçak olarak çalışanları hesaplayın. Sanırım nüfusu bulmak pekte zor değil ki, ondan sonra da oturun, ahvalinize dövünün! Anlayamadığım, buradaki Türkiyeli nüfusun müsebbibi Ata Hocamıdır ki, herkes ona yüklenir? Amacaın üzüm yemek olmadığı nasılda belli
19 Ekim 2010, Salı
Veran Gıbrıslı         - Goşşi
Garışdır garışdır çorba et hoca! Hem da humus çorbası! Son hatırladığım annan planı döneminde 80 bin gişi toplandıydık inönü meydanına! Sonrası da tufan zaten.. Şaka bir yana;Gabaca 150 bin Kıbrıslı Türk var.. Ham nüfus en az 2 katıdır.. Hakkaten lafazanlık etmeylim artık.. Herkes ne döndüğünün farkındadır! O gadar..
19 Ekim 2010, Salı
ASIL IBRAHIM         - Londra-Lefkosa
Konuyu ciddi bir sekilde islediniz ve eldeki delilleri kullanarak durumu bizlere gayet acik ve net olarak aktardiniz. Bundan dolayi sizlere tesekkurler.

Bu hesaba gore 2009 icin,

Anne ve/veya babası Kıbrıs doğumlu olanlar……………… …………. 147,472 kisi (74.5%)

Anne ve babası Türkiye doğumluların sayisi…………………………… 50,476 kisi (25.5%)

KKTC vatandaşı ve çift uyruklu olan KKTC vatandaşlarının sayısı..… 197,948 kişi (100%)

KKTC …...Butun nufus…………………………………………………285,356 kisi

HANI DA ORMANDA BILE NUFUS BILINIYOR VE KKTC’de NUFUS BILINMIYORDU?

Gerek Nufusu, veya gerek baska konulari dedi-kodu ve saptirmalarla yogurup halkimiza sunmaya calisanlara yaziklar olsun. Sebep aciba ne??
19 Ekim 2010, Salı
Kemal Erener         - Lefkoşa
Sayın Atun maaşın kaç,
nüfusun kaç gibi sorulara bizi yönetenlerde sağolsun sırıtarak 118 seksen,seksen seksen diye diye bu topraklarda babavuraya döndük, yerin altına girdik.Bence dik bir duruş sergilememiz gerekir oda bizimkilerde yok.Deveye sormuşlar neren doğru, oda demiş eyil bak aşada görecen demiş.Yani konuşurken farklılıklar yaratmamız gerekir.
19 Ekim 2010, Salı
Yurtsever         - Lefkoşa
Sayın Hocam,
Lordos'u Kıbrıs Türk kesiminde tanıyan çoktur.Zenginliğiyle fakirlerin diline efsane olmuştur.

Ona gayrı resmi, ya da tabiri cayizse Maraş'ın sahibi de denmektedir.

Bu fırsat çok büyük bir fırsattır.Bir tarafta Maraş'ın Evkaf malı olduğunu iddia eden siz, Taner Derviş, Taner Erginel, Faik M. Başaran diğer tarafta Evkaf mallarının üzerine oturmak niyetinde olan ve 5 otel, 9 apartman, 5 dükkan, 1 ev ve arsalarını talep eden ayni zamanda da kullanım kaybından dolayı 115 milyon euro(Bu güne kadar ödenen toplam miktarın yaklaşık 2.5 katı)talep eden bir Lordos var.

Toplum arkanızda, Türkiye arkanızda, Vakıflar arkanızda, Sayın Eroğlu'nun danışmanı, Bakan babasısınız.Maraş konusu ile içli dışlısınız. Kesinlikle bu göreve talip olmak boyun borcunuzdur.

Maraş bizim idi(di'li geçmiş) savımı umarım boşa çıkartırsınız.İnanın haksız çıktığım için hiç üzülmeyeceğim.Kazandığımız için çok sevinip sizi candan tebrik edeceğim.

Bu konuda maddi desteğe ihtiyaç duyulursa da karınca kararınca açılacak hesaba ilk ben hatkıda bulunacağım.

Saygılar.
18 Ekim 2010, Pazartesi
Hasan Bambi         - Lefkoşa
Nüfus sayılacaksa adam gibi sayılsın.rica ederim yamuk yapılmasın .Geçen sefer sorulara verdiğimiz yanıtları kurşun kalemle yazdılar.kurşun askermiyik biz hocam ki yazarlar 0.5 kalemla. tükenmezla yazsınlar, tükeniyoruk,nato kafa nato mermer anlamazlar.
Hocam aracılık et kofi annan kıbrısa gelsin direkt ona açacam konuyu.
18 Ekim 2010, Pazartesi
ibrahim         - londra
burada hocamiz neyi savunuyor? asil soru bu.85 bin diyenlere mi kiziyor? yoksa hukumetin yuzune yedigi cicek tokatindan mi utandi.ki bu konuyu sayfasina tasidi.nufus 85 bindir diyenler,memleketini seven,insanlarini seven insanlardir ki azalmamiza cok uzuldikleri icin durmadan benim gibi kibrisli turklerin nufusunu sorgulayanlardir.kibrisli turk kimdir dedi hoca.ne acyip bir soru.bu toptaklarda dogan herkes kibrisli turktur.unutmayin bizlede zamaninda atalarimiz buralara goc ettiler.ama kulturumuzu yakalayamayanlar ve icine kapanik yasayanlar uyumsuzluk gosterenler.kibrisli turk olamazlar.olabilenler aramiza hos geldiniz.
18 Ekim 2010, Pazartesi
Hikmet Sarmal         - Lefkoşa
Hem küçük hemde bölünmüş bir adada nüfusu toplama,çarpma bilen herkes bulur.Dünya nüfusu içerisindeki sarı benizlilerin oranı kaçtır
.Yada eskimoların % kaçı KKTC vatandaşıdır siz onu söyleyin.
18 Ekim 2010, Pazartesi
Ayşe Dönmez         - Lefkoşa
Yaşşşaaasınnnnn..Nihayet bir esmi avukat !!! nüfusu açıkladı da öğrendik !!!!!
18 Ekim 2010, Pazartesi
Revolver         - Temroz
Yurtsever, bir da işin uzmanı olsaydın bakalım nasıl yazacaktın. Tebrikler.
Hocam elmalarla armutları karıştırma işinde uzmandır.
Buna "takkiye" de diyebiliriz ya da bilerek ve isteyerek insanları yanlış bilgilendirme. Hocamın misyonu budur, kendisini böyle kabul etmeliyiz.
18 Ekim 2010, Pazartesi
Levent Kızılırmak         - Lefkoşa
Hocam devletin azalan origin K.Türkler için önlem alması gerekir. Örneğin doğan 3.çocuk için 50,000 TL, 4.çocuk için 65,000 TL vs.şeklinde ailelere katkı yapmalıdır ama bunu akılları kesmez.Bu dünyanın çeşitli ülkelerinde uygulanmaktadır.Bana göre yapılması gerekir ama yine bütçede kaynak yok diyecekler.
Nerenizde kaynak var bari onu söyleyin size ona göre çözüm önerelim.
18 Ekim 2010, Pazartesi
Yurtsever         - Lefkoşa
Sayın Hocam,
Lütfen özürlerimi kabul ediniz. Çok gayrı bilimsel bir yazı olmuş. Elmalarla armutlar toplanmış.

Dünya bankası verileri temel alınarak yayınlanan raporda 2004–2020 tarihleri arasında DÜNYA NÜFÜS VERİLERİ yayımlanmış.
( http://www.turkhukuksitesi.com/makale_461.htm )

BU ÇALIŞMAYA GÖRE DÜNYA NÜFUS ARTIŞ HIZI ORTALAMASI YÜZDE 1,1’DİR.

TÜRKİYE BU ORTALAMANIN ÜZERİNDE VE ARTIŞI YÜZDE 1,2’DİR.

AVRUPA ÜLKELERİ ARASINDA İSE EN FAZLA ARTIŞ KIBRIS RUM KESİMİNDE VE DİKKAT BUYURUNUZ: BİNDE 25’TİR.

Bizim hesabınıza göre; 1996 NÜFUSU: 200.587 2006 NÜFUSU: 256.664

1996 Kıbrıs doğumlular: 164.460 2006 Kıbrıs doğumlular:132.635’tir.

DÜNYA NÜFUS ARTIŞ ORTALAMASI KAÇTI? %1,1 TÜRKİYE’NİN %1,2 PEKİ, BİZİM ARTIŞIMIZ KAÇ? %28 (YÜZDE YİRMİSEKİZ) BUNU 10 YILA BÖLERSEK YILLIK % 2,8.

BU İMKÂNSIZ MI? DEĞİL Mİ? BENCE İMKÂNSIZ ÖTESİ.

KIBRISLI DEDİKLERİNİZE NE OLUYOR? ARADA EKSİ 31.825 FARK VAR. BU AZALMA DA NEYİN NESİ? % 19.

TÜM BU SAYDIĞIM VERİLER DÜNYA GERÇEKLERİ, NÜFUS BİLİMİYLE ÇELİŞİYOR. DÜNYA ARTIŞ HIZI: %1,1. BİZİM %2,8 ÜSTELİK KIBRISLI DEDİĞİNİZ NÜFUS DA % 19 AZALMAKTA.

256.664 TOPLAM NÜFUS. 120.007 GERÇEK KIBRISLI SİZİN EKLENTİLERİNİZLE BU RAKAMI 132.635. KABUL. SİZ DİYORSUNUZ Kİ ORAN %74.5 DEĞİL HOCAM BU ORAN MAALESEF %51.7 LÜTFEN GERÇEKÇİ OLALIM. BU BANA BİR SLOGANI HATIRLATTI. YÜZDE ELLİ HEDEF BELLİ. EVET HOCAM HEDEF BELLİ. BİZ AZALIP VATANDAŞLARIMIZ ARTARKEN HEDEF BAŞKA NE OLABİLİR Mİ?

YURT DIŞINDAN LAF YETİŞTİREN GAZELCİLER DE KINA YAKSINLAR. DİLE DOLADIKLARI URUMUN NÜFUS ARTIŞINA BİR BAKSINLAR. BİNDE 25.

Sayın Hocam, daha bu verilerden birçok sonuç çıkartmak mümkün. Ama benim gibi bu konuda uzman olmayan bir yurttaşın bu konulara daha da derinlemesine girmesi ayıp olur kanaatindeyim.

Saygılar.
18 Ekim 2010, Pazartesi
Hasan Atabayır         - Lefkoşa
Sayın atun nüfus artış hızınında eşzamanlı olarak bilinmesi gerekir.Biz zannedersem AB standartlarının üzerindeyiz.Belirli kesimler K.Kıbrıs birçok konuda AB^nin gerisindedir şeklinde yorum yapmaktadır.Kesinlikle gerisinde değiliz.İşte nüfus artış hızımız.Hangi babayiğit AB ülkesi bize yetişebilir.Avrupayı birkez olsun geçtik,etrafı tellenmemiş mandra olmayı kendimiz seçtik,
18 Ekim 2010, Pazartesi
Revolver         - Temroz
Hocam, bu kadar yazıp çizmenize gerek yok.
Girne kapısına gidin ve yarım saat oturun, sonra aşağı yukarı bir rakam bulursunuz.
Ve bunun en kötü tahmin olan 85 bin den daha kötü olacağını garanti ederim.
Saygılar
18 Ekim 2010, Pazartesi
İbrahim         - Yorgancı
Bizim hükümet nüfusu tam olarak bilse ne yapacak.Uzaya roketmi gönderecek.Neyi değiştirecek.Son olarak duyduğum TC 2 tane anaokul yapıyor bizimkiler yine seyreder.İnsan biraz utanır,anaokulu bile anavatan yapar bize.Herşeyin TC'den geldiği bir ortamda nenemda yönetir memleketi.
YAZARIN SON 10 YAZISI
23 Temmuz 2014, Çarşamba    T.C. Lefkoşa Büyükelçiliği (2/3)
21 Temmuz 2014, Pazartesi    T.C. Lefkoşa Büyükelçiliği (1/3)
18 Temmuz 2014, Cuma    Rumların tehdidi artmaya başladı
16 Temmuz 2014, Çarşamba    NATO, Türkiye ve Kıbrıs
14 Temmuz 2014, Pazartesi    Anastasiadis'in güven yaratıcı önerileri
11 Temmuz 2014, Cuma    Görevden istifa ederim
9 Temmuz 2014, Çarşamba    Rumların gerçek yüzü
7 Temmuz 2014, Pazartesi    Yeni geçiş kapıları talebi
4 Temmuz 2014, Cuma    Büyük partiler doğurgandır
2 Temmuz 2014, Çarşamba    Dünya değişim sürecine mi giriyor

increase font size decrease font size print this page tell a friend Yorum Yaz (29)

T.C. Lefkoşa Büyükelçiliği (2/3)
Prof. Dr. Ata ATUN | 23 Temmuz 2014, Çarşamba
Bir bayram günü babam beni elimden tuttu ve T.C.Büyükelçiliğine götürdü. Ne bayramıydı veya da neyin kutlamasıydı hiç hatırlamıyorum ama benim gibi bayramlıklarını giymiş kızlı erkeli bir çok çocuk vardı orada. Çok gü...
T.C. Lefkoşa Büyükelçiliği (1/3)
Prof. Dr. Ata ATUN | 21 Temmuz 2014, Pazartesi
Çocukluğumun bir bölümü de Lefkoşa'da geçmişti.Köşklüçiftlik'te o dönemdeki adı ile Doros Sokakta (Sabri Kazmaoğlu Sokak) tek katlı bir evde oturuyorduk.50'li yılların ortalarında Türkiye Cumhuriyeti'nin Kıbrıs adasın...
Rumların tehdidi artmaya başladı
Prof. Dr. Ata ATUN | 18 Temmuz 2014, Cuma
Rumların uluslararası ortamda başları sıkışmaya başladı mı, tehditleri de artmaya başlar.  Bu dönemde bol bol atıp tutarlar ve birisi çıkıp “otur yerine” dedi mi de, pısıp yerlerine otururlar.Kendilerini dev ayna...