İÇ HABERLER
okuma süresi: 9 dak.

Görevden alınan Müdür, Başbakan'ı sosyal medya paylaşımı ile bilgilendirdi!

Dün görevden alınan Gençlik Dairesi Müdürü Hatice Düzgün, Hüseyin Özgürgün'ün Başbakanlık görevine geldikten sonra Başbakanlığa bağlı Gençlik Dairesi'nin icraatlarını merak dahi etmediğini ve tek bir rapor dahi istemediğini belirterek, kişisel sosyal medya hesabından yaptığı paylaşım ile Özgürgün'ü ve yeni atanacak daire müdürünü dairenin icraatları hakkında bilgilendirdi.

Yayın Tarihi: 14/05/16 13:39
okuma süresi: 9 dak.
Görevden alınan Müdür, Başbakan'ı sosyal medya paylaşımı ile bilgilendirdi!
A- A A+
Kıbrıs Postası – Filiz Seyis / Sosyal Medya

Dün görevden alınan Gençlik Dairesi Müdürü Hatice Düzgün, Başbakan Hüseyin Özgürgün'ü Başbakanlığa bağlı Gençlik Dairesi'nin icraatlarını merak dahi etmemekle suçlayarak, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşım ile Özgürgün'ü ve yeni atanacak daire müdürünü dairenin icraatları hakkında bilgilendirdi.

Düzgün, "İcraat ve millete hizmet için gecesini gündüzüne katan başbakanım benim müdürlüğüm dönemimde ne yaptığımı hiç merak etmemiş bir rapor bile istememiştir. Başbakanım bir raporu hak ediyor yarım kalan projelerden beğendiklerini yeni müdürle sürdürür diye düşündüm ve bu paylaşımı yapmaya karar verdim" ifadelerini kullandı.

Görevden alınma şeklini de anlatan Düzgün, Başbakan'ın sekreterinin kendisini yanına çağırıp "Durdurma zarfınız" diyerek bir zarf uzattığını kaydetti.

Düzgün'ün paylaşımı şöyle:

"Dün akşam 5: 20 itibarı ile başbakanımız sekreteri tarafından aranıp başbakanlık arşivden pazartesi gelip zarfımı almam istendi. 'Ne zarfı' diye sorunca sekreterin cevabı, 'ne olacak bilmiyorsun gibi soruyorsun' hissiyatını uyandıracak şekildeydi. (Ya da bana öyle gelmişti)'Durdurulma zarfınız' dedi.

Gençlik Dairesi görevim bana 7 ay önce verildi. Gençlik Dairesi Başbakanlığa bağlıdır. Yani bizim bakanımız başbakandır. Sayın Özgürgün şu an Gençlik Dairesi'nden sorumludur. 7 ay önce de hükümet ortağıydı ve en azından onayladığı bir hükümet programı vardı.

Başbakanım bir raporu hak ediyor yarım kalan projelerden beğendiklerini yeni müdürle sürdürür diye düşündüm ve bu paylaşımı yapmaya karar verdim.

Gençlik Dairesi'ne geldiğimde, Daire Sayıştaylık denetimi ile evraklara el koymuş durumdaydı.

Personelin çalışma motivasyonu düşüktü ( şu an da öyle çünkü müdür değişimleri çalışanı çok etkiliyor)

Motivasyonumuzu artırmak ve ekip olmak için eğitim aldık.

Gençlik için yapacağımız çalışmalara AB uygun olması için AB beyaz kitabı etüt ettik

Daire içi görev dağılımını gözden geçirdik ve herkesin belirgin bir görevinin olmasını sağladık.

Ülkedeki gençliğin durumu ile ilgili bir araştırma olmadığı için beş bölgede geniş tabanlı toplantılar yaptık. ( belediye başkanları, muhtarların, sivil toplum örgütlerinin, sağlık hizmetlilerinin, polisin yer aldığı toplantılar) bu toplantılarda hem dairesini tanıttık, hem hükümet programında gençlikle ilgili 22 maddenin ne olduğuna baktık hem de gençlik sorunlarını ortaya koyup çözüm önerilerini saptadık.

Gençliği bünyesinde barındıran Sivil toplum örgütleri ile toplantılar yaptık ve proje sundukları takdirde destek vereceğimizi belirttik ve bu destekleri gerçekleştirdik.

Kasım ayında KKTC kurulusunda her yıl yapılan halk oyunu şölenlerini Kültür Sanat Bilim Ve Spor şölenine

Dönüştürdük ve 32 alanda performans gösteren gencimize yeteneklerini sunma fırsatı verdik. Aktif olmayan gençlik merkezlerimizi aktif hale getirdik. Fiziki koşullarını iyileştirdik. Yönetim kurullarını canlandırdık ve halk danslarının da içinde olduğu aktivite programları oluşturduk. Merkez ve kamp çalışanlarına gençlerle iletişim konulu bir seminer gerçekleştirdik.

( aktif hale getirdiğimiz merkezlerimiz Bostancı - Güzelyurt - Karpaz -Sütlüce -Turunçlu)

Bazı merkezlerimizi köy halkının kurduğu dernekler ile birlikte sürdürdük( ör Sütlüce )

Kantara ve lapta kamplarımızı başta Milli Eğitim Bakanlığı İzcileri olmak üzere tüm sivil toplum örgütlerine, çocuk yuvamıza, SOS açtık. Kamp yapmalarını sağladık.

Aralık ayında 8 gençlik merkezimizin katılımı ile Dereboyu'nda bir müzikli eğlence düzenledik

Gençlik kampları için lider yetiştirme kursu açtık

Kış kamplarımızın dönemlerini artırıp 1400 gencin kamplardan yararlanmasına olanak sağladık.

İşkadınları Derneği ile işbirliği protokolü imzaladık. Dernek binalarını kullanıp Surlar içine ( Budak Pastahanesi arka sokağı ) Lefkoşa Surlar içi merkezini açtık. Şu an merkezde270 çocuk haftada 5 gün öğleden sonraları çeşitli aktivitelere katılıyor ve bilgi dolu eğlenceli ve güvenli saatler geçiriyorlar

Köyde yaşayıp okullarındaki aktiviteler katılamayan gençlere aktivite olanağı sağlamak onların yanında olduğumuzu ve olara her daim hizmet için var olduğumuzu belirtmek için Gezici ( Mobil Gençlik Merkezi ) projemiz. Adada tek olan bu otobüsü almak için maliyeden yetki aldık parasını bloke ettik. Bakanlar kurulu kararı bekliyor.

Gençliğin sorunlarını saptarken problemli gençlerimizin büyük problem kaynağının aileler olduğu gözlemlenmiştir. Bunun için de

Ulusal Bir Aile eğitim Programının oluşturulması

Ailelerin her türlü sorununu danışacağı bir merkezin oluşması için Gençlik Dairesi olarak inisiyatif yüklenmiş

Başbakanlık Aile Danışmanlık ve koordinasyon Merkezi

Binası restore edilmiş çocuk Hakları Vakfı İle istişare edilerek işleyişi ve programları konusunda toplantılar yapılmıştır

Bu Altı aylık dönemde Gençlik Merkezlerimizin aktiviteleri yoğunlaşmış, sosyal sorumluluk projeleri dairemiz tarafından destek bulmuştur ( yaşlı bakım evi ziyareti, yaşlılara köylerinde aktivite, düzenleme, hazine avı etkinlikleri, piknik gezi gözlem vb )

Hükümet programında yer alan gençlik parlamentosu kurma çalışmaları için toplantılar yapıldı

Ailede Huzur seminerleri 5 bölgede gerçekleşmiş 120 aileye ulaşılmıştır

İstanbul çocuk ve Gençlik Biyenaline gençlerimizin eserlerini kattık. Bienalin paydaşı olduk.

Uluslararası Akdeniz Pişmiş Toprak Sempozyumuna destek verdik

Satrancın okullarda ve gençlik merkezlerimizde yaygılaşması için Satranç Derneği ( Suat Naıler ) ile çalışmalar yaptık izci lideri yetiştirmek için Kantara'da kurs gerçekleştirdik.

Surlariçi Gençlik merkezimizde Hayalleriniz Hallerimizdir projelerini gerçekleştirdik. Gençlerin yapmak istediği aktiviteli gerçekleştirdik ( Gençlerle Surlariçi'nde Jaz gibi)

Güçlü anne güçlü çocuk dedik Dipkarpaz ve Mesarya da yaşayan örgütlü kadınlara eğitim kampı düzenledik.

Psikologlar Derneği ile protokol imzaladık. Gençlik lider yetiştirmek için haziran ayıda kurs vermelerini istedik.

Yeni bir gençlik kampı açmak için çalışmalar yaptık. Bu çalışmada yine bir sivil toplum derneği ÇAMSEV ile işbirliği yaptık. Çamlıbel'de gençler için açacağımız kap çalışmalarını da sonuçlandıramadık.

Geniş kapsamlı bir gençlik anketine başlanmış, Lefkoşa bölgesi anket sonuçları çıkmış henüz tüm bölgeler sonuçlandırılamamıştır.

Gençlik Dairesini anlatan bir reklam filmi için yapılan çalışmalar da sonuçlanamamıştır

Görevde olduğum sürece KK TC her alanda gençlik için çalışan bünyesinde gençleri barındıran 80 yakın dernekle işbirliği yaptık Halk Dansları Federasyonumuz ile güzel çalışmalara imza attık ( CiOFF toplantısının ülkemizde yapılması gibi)

Hayalleriniz Hayallerimizdir dedik ve Bir Fikrim var diyen her gençle çalıştık.

Bu süreçte bir ekip halinde çalıştığım daire personelime, Halk Dansları Federasyonumuza, sivil toplum örgütlerimize, hep yanımda olan canım aileme teşekkür ederim.

Çocuk, kadın konularındaki çalışmalarımdan sonra kısa da olsa gençlik konularında çalışmak beni daha da butunlestirmistir. Bu görevi bana laik gören partime de sonsuz teşekkürler.

Tüm uğraşlarım yurdum için kadınlar için gençlik için

Sevgiyle kalın, umutla kalın"

#mesajınızvar
Levent ÖZADAM'dan
Gözden Kaçmadı
#gozdenkacmadi

En güncel gelişmelerden hemen haberdar olmak için