Ana Sayfa >> Yazarlar Rauf R. DENKTAŞ | 25 Mayıs 2011, Çarşamba
Yolun neresindeyiz?
Paylaş  
98
197
95

TC Dışişleri Bakanlığı, AB’nin 3 Aralık 2002 tarihli sonuç bildirgesine atıfta bulunarak, Ankara’daki AB Büyükelçiliklerine “aşağıdaki hususları” duyurur:

Kıbrıs Rum Yönetiminin AB’ne tam üye olarak katılımı 1959 Zürih ve Londra anlaşmalarıyla 1960 Anlaşmalarını ihlal etmek anlamındadır. Bu enstrümanlar, Türkiye ile Yunanistan’ın birlikte üye bulunmadıkları uluslararası siyasi ve ekonomik birlik Kıbrıs’ın üye olmasına engel teşkil eden hükümler içermektedir. Dahası, 1960 Antlaşmaları, kısmen veya tümden Kıbrıs’ın, her nasıl olursa olsun herhangi bir devletle herhangi bir siyasi veya ekonomik birliktelik içerisine girmesine mani olan özel hükümler içermektedir. Bu Antlaşmalar aynı zamanda garantör güçler olarak Türkiye, Yunanistan ve Birleşik Krallığa bu tür bir olasılığı önlemek üzere özel sorumluluk yüklemektedir. Türkiye kendi namına 1960 Antlaşmalarından kaynaklanan hak ve yükümlülüklerinin aynen devamını sağlamak üzere gerekeni yapmaya kararlıdır. Dahası, Kıbrıs Türk tarafının rızasını içermediğine göre bu katılım hukuken geçersiz ve hükümsüzdür. Türkiye hukuken veya siyaseten bu kararı kabul edemez

Türkiye’nin kat’i görüşüne ışık tutan bu anlamlı açıklama, AB Başkanlık sonuç bildirgesine cevap teşkil etmekteydi.

Bu bildirgede,  tüm girişimlerimize rağmen; AB, Yunanistan’ın şantajına boyun eğiyor, Garantör İngiltere, tüm girişimlerimize rağmen, Garantörlüğünün gereğini yaparak, Rum’un üyelik girişimini veto edeceğine “Kıbrıs’ın üye olması İngiltere’nin leyhinedir” diyerek veto etmiyor, teşvik ediyordu.

Bildirinin 10. paragrafı şöyledir:

Yukarıdaki 3’üncü paragraf uyarınca, Kıbrıs’la katılım görüşmeleri tamamlanmış olduğundan, Kıbrıs Avrupa Birliğine yeni üye devlet olarak kabul edilecektir. Yine de, Avrupa Birliği Konseyi, Avrupa Birliğine birleşik bir Kıbrıs’ın girişini güçlü bir şekilde tercih ettiğini teyit eder. Bu bağlamda, Kıbrıslı Rum ve Kıbrıslı Türklerin 28 Şubat 2003 tarihine kadar BM Genel Sekreterinin önerileri esasında Kıbrıs sorununa kapsamlı bir çözüm bulunması amacıyla müzakerelere devam etme taahhüdünde bulunmalarını memnuniyetle karşılar. Avrupa Birliği Konseyi bu önerilerin önümüzdeki haftalarda bir anlaşmaya varılabilmesi için önemli bir fırsat olduğuna inanır, ve Kıbrıs Türk ve Kıbrıs Rum liderlerini bu fırsatı kullanmaya çağırır.

Kıbrıs’ta uzlaşma ümidini ortadan kaldıran bu karar karşısında Türkiye’nin ortaya koyduğu milli görüşe, bugüne kadar riayet edildi mi?

 Türkiye “1960 Antlaşmaları ihlâl edilmiştir” diyor.

Türk-Yunan dengesinin bozulduğuna dikkati çekiyor.

Türkiye de AB üyesi olmadan Kıbrıs üye olamaz diyor ve Türkiye Garantörlüğünün gerektiğini yapacaktır dedikten sonra bu üyelik “Kıbrıs Türk tarafının rizasını içermediğine göre bu katılım hukuken geçersiz ve hükümsüzdür.

Türkiye hukuken ve siyaseten bu kararı kabul  edemez” beyanı ile açıklamasını noktalıyor.

Kuşkusuz Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti için de durum aynidir.

 Ancak, üye yaptıkları “Kıbrıs’ın, meşru  hükümetinden” izin alarak “tanımayız” dedikleri; ve işgal altında addettikleri  Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Cumhurbaşkanımız (Talat) ile bir araya gelmeyi “Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ni simgeleyen bayrak vs. bulunmamasına” bağlayan AB yetkililerine Kuzey’de büro açma; keyiflerince önlerine gelen ve “birleşmeden yana olduğunu söyleyen sözde kuruluşların yetkililerine avuç dolusu para yağdırma” yetkisi tanıyan bir duruma geldik.

Türkiye henüz AB üyesi olmadan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti yasalarını AB’ye uyum yasası haline getirmek uğraşı başlattık, “Kıbrıs” dedikleri Rum idaresinin üyeliğine yamalanmamız için devam eden girişimlerin Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ni ve garantileri ortadan kaldırmaya dönük olduğunu görmez olduk.

O halde kendi kendimize soralım: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’siz ve garantisiz bir “Kıbrıs’a” gidiş yolunun neresindeyiz?

Geri dönüş imkanı kalmadığında mı uyanacağız?

Bu İçeriğe Emoji İle Tepki Ver
0
 
0
 
0
 
0
 
0
 
0
 
0
 

YORUMLAR
104
ONAY BEKLEYENLER
33
16 Ocak 2012, Pazartesi
Bengi Erdel         - Lefkosa
Bir ULU CINAR goctu. Uzuntumuz sonsuz. Seni asla unutmayacagiz Kurucu Cumhurbaskanimiz Rauf Raif Denktas. Daima Kalbimizdesin. Yaptiklarini Unutmayacagiz. Yattigi Yer Nur Olsun. Milletimizin Basi Sagolsun.
30 Kasım 2011, Çarşamba
Ahmet Ötüken         - Lefkoşa
Sn. Cumhurbaşkanım; Türk siyaseti işte bu tutarsızlıklar ve uluslararsı anlaşmalarla tescil edilen haklarını korumada sergilediği zaafiyetler nedeniyle hep kaybeden taraf oluyoruz. Gerçekleri ve 1959-1960 andlaşmalarını hala gözardı edenlere yeniden hatırlattığınız yerinde oldu. Ancak dere de köprüyü böldü. Şimdi uyanır gibi oluyoruz ama, adama 'çok geç'demezler mi? Bu halinizde bile mücadeleye devam etmeniz her türlü takdirin üzerindedir. Saygılar
20 Kasım 2011, Pazar
Serhat Demiriz         - Anamur-Mersin
Sayın Cumhurbaşkanım;
Tüm Anamur Halkı adına geçmiş olsun dileklerimizi arz ediyoruz..
serhat Demiriz
www.Anamurhaber.com yazarı
www.Anamurhaberci.com
Mersin Gazetesi yazarı
Güssiad Kurucu 2.Bşk.
18 Kasım 2011, Cuma
çağrı haktan         - londra
TC de bedelli çıkıyor neden KKTC de bedelli yok yurt dışında olan yüzlerce insan bundan faydanlamalı bu konuyu gündeme getirin
17 Kasım 2011, Perşembe
yakup aydın         - mersin
bu kktc dışında olanlara askerlikle ilgili ne zaman af gelir
29 Ekim 2011, Cumartesi
kudret durmaz         - istanbul
benimkisi yorum olmayacak.ben süper başkan geçmiş olsun diyorum.allah uzun ömürler versin siz daha çoook lazımsınız kıbrısa
23 Ekim 2011, Pazar
Şener METE         - Ankara
Sevgili Cumhurbaşkanı; Allah size uzun ve sağlıklı bir ömür versin. Bugün Kıbrıs'ta çoğu gitmiş bir Türk varlığından söz edilebiliyorsa bu, sizin ve arkadaşlarınızın 50 yıl boyunca verdiğiniz mücadelenin eseridir. Biz sizinle gurur duyduk ve her zaman duyacağız. Kim ne derse desin tarihe altın harflerle geçtiniz. Büyük geçmiş olsun ve tez zamanda ayağa kalkmanızı dilerim.
24 Eylül 2011, Cumartesi
K.Mustafa         - Cleveland
Buyuk Gecmis olsun Rauf Denktas Bey,Ben Amerikadan yaziyorum,Bizi Tanirsin,annem rahmetlik sizin cocukluk arkadasdiniz,Affet Sukran Husseyin,Sen Cok Yasa Kahraman Denktas Bey!(ne olur Rauf Bey,Bir Satirlik E-Posta gonderebilirmisin,Cok Sevinirim) K.Mustafa(Rahmetlik Sukranin Oglu)
7 Eylül 2011, Çarşamba
hasan kemal         - londra
Sn Fathi Akinci, bence Kibris gibin bir yerde Sn Denktas icin olecek birinin var olmasi buyuk bir olay.
31 Ağustos 2011, Çarşamba
Fethi AKINCI         - Kıbrıs
Denktaş a

İyi insanın misafiri sevdiğince
Müslümanların Kuranı kerime inandığınca,
tüm insanların atalarına tapdıgınca,
Tapanların var değerli Cumhur başkanım,
Tıpkı bizler gibi uğrunda ölmeye hazır olanların var degerli cumhur başkanım.
31 Ağustos 2011, Çarşamba
Fethi AKINCI         - kıbrıs
Denktaş a
bilsinlerki vardır
Toprağımıza kötü bakan gözlere,
Bayrağımızın rengini değişdirmek isteyen gafillere vede Annan planını yazan sefilletr, dur diyecek, Cumhuriyetimizin babası 250 milyon Türk dünyasının yaşayan dehası degerli bir Cumhur başkanımız vardır.
31 Ağustos 2011, Çarşamba
Fethi AKINCI         - kıbrıs
DENKTAŞ a ; Bizler biliriz vardır Gülleriyle ,bülbülleriyle, Sergiler acdıgı resimleriyle, Turbo motor takdığı kalbiyle vede tarih kitapları gibi ömrüyle. Cumhuriyetimizin babası 250 milyon Türk dünyasının yaşayan dehası ,bir Cumhur başkanımız vardır.
5 Ağustos 2011, Cuma
Gürel         - Lefkoşa
Sayın Denktaş Ankara'daki tedavinizin en kısa sürede tamamlanmasını ve adaya sağlıklı bir şekilde dönmenizi, yazılarınıza devam etmenizi diliyoruz.
22 Temmuz 2011, Cuma
ibrahim         - londra
simdi KIBRISLI TURKLER icin yolun basindayiz.20 temmuz ile baslayan eski yol malesef 20 temmuz 2011 den bitmistir ve yeni yolu acmistir onumuze bu gunlere kolay gelinmedi,kendi polisimizin kendi insanimizi dovdugu bu duzen artik bitmistir,denktasin kktc,si disarinda gelen yerlesiklerin kktc,sidir.kibrisli turklere bu olaylarda gostermistir ki bu tipraklarda yasanmamiz istenmiyor,denktasin grivastan makariosta ve yorgacistan kalir bir yani yoktur.onlarda kibrisli turk dusmaniydilar kendiside kibrisli turk dusmanidir,1955-1960liarda kendisine muhalefet edenler oldurulmustur.ahmet gurkanin oldurulmesi olayindaki mahkeme de avukatlik yapmsitir,bayraktar camisinin bombalanmasini ahmet bey yorgacise anlatmis kayitlar varmis,ahmet beyde elinde deliller varmis turkler koydu bombayi diye ve bunlar denktasin adamlari imis demis,neysa olay kapandi ,ama son zamanlara bir turkiye generalin tvlerde yaptigi aciklama ile bayraktar camisini biz bombaladik demesi ile rametli ahmet gurganin dogrulugu meydana cikti,iste karsimizda kendi halkina rulumu refa goren fasisy denktas tohumlari ve uzantisi ubp var.hepsi kahrolsun,kadinlarimi doven eller kirilsin.
21 Temmuz 2011, Perşembe
Hüseyin Arslan         - Ankara
nerde kalmıştık:bakıyorum say.r.t.erdoganın açıklamalarını herkes yedi.bu açıklamalarda maksat ABD'yide arkasına alarak rumlara annan planını kabul ettirmek.SONRADA MUZAFER KOMUTAN EDASIYLA KİM TER KÖŞEYE YATIRMIŞ OLACAK DERSİNİZ..?
20 Temmuz 2011, Çarşamba
Gülsüm Ünüvar         - İZMİR
KKTC de çalışmak için gelmiş ve yaşamış biri olarak karşılıklı yazılan yorumları okurken inanın üzüleyim mi kızayımmı anlayamadım..Ne hale getirilmişiz bizler yazıkkk çokkk yazıkkk.Bize düşman gerekmiyor ki kötülüğü ve düşmanlığı biz bize yapıyoruz zaten baksanıza yazılanlara..yazıkkkkkkkkk çokkk yazıkkkk..
19 Temmuz 2011, Salı
Hüseyin Arslan         - Ankara
bir hukuk ve adalet var,birde uygulamada güçlü olanın hukuku var.kıbrıs türkü zayıf durumdan güçlü duruma geçmiştir.
17 Temmuz 2011, Pazar
hasan kemal         - londra

Article II
Greece, Turkey, and the United Kingdom, taking note of the undertakings of the Republic of Cyprus set out in Article I of the present Treaty, recognise and guarantee the independence, territorial integrity, and security of the Republic of Cyprus, and also the state of affairs established by the Basic Articles of its Constitution.

Greece, Turkey, and the United Kingdom likewise undertake to prohibit, so far as concern them, any activity aimed at promoting, directly or indirectly, either union of Cyprus with any other State or partition of the Island.


16 Temmuz 2011, Cumartesi
Hüseyin Arslan         - Ankara
kurucu önder olarak tarihe geçmek:dünyada kaç insana nasip olmuştur bagımsız devlet kurmak.(SAYIN KURUCU CUMHURBAŞKANI Rauf R.DENKTAŞ)dava insanı mücadeleci ruh unutulmaz önder.dünya ekonomik sıkıntı ve K.K.T.C anborgoyla iki katı sıkıntı.bu zorluklarda aşılacak ve domokratik layik K.K.T.C dünya durdukça varolacak.
12 Temmuz 2011, Salı
Metin sabri         - istanbul
Arkadaşlar inanın türkiyedede durum böyledir.

Doğu illerinden geliyorlar istanbul'a buranın içine ediyorlar kürtler.

Donla denize giriyorlar burdada aynı yani durum.
Güneydogudan göç alıyor.
8 Temmuz 2011, Cuma
Hüseyin Arslan         - Ankara
Cumhurbaşkanı Derviş Eroglu'na dört katı baskı.(T.C biran önce barış-içerde ekonomik sıkıntı ve kurtuluşu rumda gören mualefet-batı ve ekonomik anbargo-rum halkının katı çizgisi K.K.T.C çok küçümsemeleri ve ortak olarak görmeyi hazmedememeleri..
7 Temmuz 2011, Perşembe
Hüseyin Arslan         - ANKARA
rumlardan isteksiz tango ve barış görüşmeleri:hırıstıyan batı destekli rumlar ekonomik baskıyla K.K.T.C 'tine bir azınlık haklarıyla kıbrıs rum cumhuriyetine monta edebileceklermi? burda bazı yorumları okuyorum rumlar kucak açmış sanki K.K.T.C 'tini ortak vatandaşlıga beklşiyor.barış ipi yorgun rumlar biliyorki ekonomik olarak diz çökertmek uzun zaman alır.
6 Temmuz 2011, Çarşamba
ibrahim         - londra
dun KUTLU ADALI,NIN OLUM YIL DONUMU IDI.buyuk insan KUTLU ADALI,YI rahmetle anar ailesine sabirlar dilerim.bir gun katil suclusu mutlaka bulunacaktir.
4 Temmuz 2011, Pazartesi
Özler Aykan         - İstanbul
Sayın Cumhurbaşkanımız Rauf Denktaş'ın söylediği her bir kelime tarihimize iz bırakacak bir kilometre taşıdır. Neden toplumsal hafızamızı böylesine futursuzca kullanıyoruz ve kendisine kulak vermiyoruz? Bu sorunun yanıtını kim verecek ise o kişiden acilen bekliyorum
29 Haziran 2011, Çarşamba
KIBRISLI         - AYŞENISTAN
S.O.N.U.N.D.A
28 Haziran 2011, Salı
Necati Geniş         - Ankara
Sayın Cumhurbaşkanımız Rauf R. Denktaş hastahaneden çıktı mı acaba? Sağlığı nasıl ?

Kıbrıs Postası bizleri bu konuda bilgilendirebilir ise müteşekkür olacağız.
19 Haziran 2011, Pazar
Necati         - Ankara
Hasan Kemal Bey,

Tarifini yaptığınız tipler bana Türkiye'nin Doğusunda yaşayan kürtleri anımsattı. Normal olarak Türkler arasında suç oranı düşüktür.

Kıbrıs Postası KKTC de suç işleyenlerin etnik kökenleri hakkında bir çalışma yaparsa resmi görebiliriz.

Şuna da tanık oldum: Almanya'da nerde pis iş varsa yapan Türk pasaportlu kişilerin çoğu kürt kökenli.Ama bunlar yakalandıklarında asla "ben kürdüm" demez, "Ben Türk'üm " derler Sanki öğretilmiş gibi. Bunun dışında nadiren de olsa iyi bir şey yaptıklarında "biz kürdüz" derler.

Gancelli Bey: Haklısın. Nüfus artış oranı kürtler arasında ortalamanın 8-10 kat üzerindedir. 15-20 çocuklu kürt ailesi pek çoktur.Çocukları bedava iş gücü olarak gördükleri doğrudur.

Bence KKTC Devleti göçmen konusunda seçici olmalıdır.

Yoksa gelecekte bunlar başınıza bela olur. Benden söylemesi...
19 Haziran 2011, Pazar
Gancelli         - Garavolli
Sayılarının bizimkini geçmekte olması da cabası...
19 Haziran 2011, Pazar
hasan kemal         - londra
Biz Kibrislilarin Turklerle veya Turkiyelilerle sorunumuz yokdur.
Bizim sorunumuz suyu ve sabunu kesfetmemis, keci ve eseklerin irzina gecenler cocuklari taciz edenler,karilarini dovenler, arabalarin altina bomba koyanlar, silah ve bicak tasiyanlar, adaya sirf hirsizlik yapma yeleneler,kucuk cocularini okula gondermeyip calistiranlar, iki yatak odali flat'da 30 kisi yasanlarladir.
Kibrisda her 200 metrede bulunan askeri bolgeler, su elektrik parasi odemeyen askerledir.
18 Haziran 2011, Cumartesi
Necati         - Ankara
Bugünkü hükümetin başı bir kaç talihsiz beyanda bulunmuş olabilir.Bu söylem Türk milletini bağlamaz.

Konu Kıbrıs olduğunda ,inan ki , 60 Milyon Türk her zaman tek yürek KKTC nin yanındadır. Merak etme kardeşim .
Bizi bizden daha fazla kim düşünür ? İnternette rastlıyorum bazen. Türk'üm der demez küfrediyolar..terbiyesizler.
Kim bu kronik Türk düşmanları? Yunan, Ermeni ve Kürt..Tek yürek olalım..dolduruşa gelmeyelim..

Allaha emanet ol kardeşim.
17 Haziran 2011, Cuma
Gancelli         - Garavolli
Ne çalışması, kime çalışması? Kıbrıslıtürk toplumuna bugün Türkiye tarafından yapılanı anlayana sivri sinek saz beyefendi.
17 Haziran 2011, Cuma
Necati Geniş         - Ankara
Kıbrıs Barış Harekatı başladığında 10 yaşındaydım. İnsanların sevinçten ağladığını hatırlarım..

Ne oldu bize şimdi..Siz kime çalışıyorsunuz? Yazıklar olsun...Tarih affetmez..Unutmayın
17 Haziran 2011, Cuma
Gancelli         - Garavolli
Kıbrıs Misak-ı Milli sınırları dışındadır. Gerisi yalancının mumu, işgalcinin rüyası... Ancak yatsıya gadar.
17 Haziran 2011, Cuma
Necati         - Ankara
Tatile çıkma zamanı gelmedi..Hele biraz daha havalar ısınsın..denizler ısınsında öyle..

Tanrım Sn. Rauf R. Denktaş'ı başımızdan eksik etmesin.
16 Haziran 2011, Perşembe
Gancelli         - Garavolli
Sakın geç kalma erken gel Ayşe...
16 Haziran 2011, Perşembe
Necati         - Ankara
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti 'nin kurucusu Sayın Cumhurbaşkanımıza geçmiş olsun.

Bir Türk vatandaşı olarak her zaman emrinde olduğumuzu, ne zaman isterse göreve hazır olduğumuzu belirtmek isterim.

Saygılarımı sunarım.
16 Haziran 2011, Perşembe
Ali Cavus         - larnaca
kktc yalan Kibris Cumhuriyeti original.111
15 Haziran 2011, Çarşamba
hasan kemal         - londra
Sn Huseyin Arslan,

BM’de isgal edilen topraklara nufus aktarmak savas sucu sayilir. Bunu size yine hairlatmakda yarar goruyorum.

Mucahit, mehmetcik le kan dokmus ona cevap vermek gerekmez.

Binlerce Mehmetcik Koreden gelmemis. Guney Kore hukumetini protesto edenleri de Kuzey Koreyimi gondereceksiniz?

Dogru Turkiyenin Korede soz hakki yok

Siz benim veya benim gibin dusunenleri ne hakla git Rum tarafinda yasa diyebiliyorsun.

Size Ocalan ve destekcilerinin nicin inanmadigi ortada.

Sizin halkiniz Kibrisi, dogu Anadoluda bir yer veya Sicilyanin yaninda bir ada diye biliyor buna burda askerlik yapmislarda dahil.

Sira Turkiyeden gelen okumus kalifiyelere geldince bizim burda gordugumuz bu okumus insanlar suyu ve sabunu henuz daha kesfetmemis kimselerdir.
15 Haziran 2011, Çarşamba
OBJEKTIF         - KIBRISLI
TURKIYE BIZE AIT HERSEYI SATIN ALMAYA CALISISIP BIZI KULTURUMUZ VE HERSEYIMIZLE YOK ETMEYE CALISIRKEN, KKTC'NIN RUM'A SATILMASI DIYE BIR LAF KULLANDINIZ. NE KADAR IRONIK.

BURADA LAF KALABALIGI YAPACAGINIZA GAZETELERI ACIN DA HALKA AIT DOGU AKDENIZ KOLEJI'NI HALKIN ISYANLARINA RAGMEN TURKIYE'NIN NASIL ARSIZCA SATIN ALMAYA CALISTIGINI GORUN. EN GUNCEL ORNEK. UTANMANIZ OLSAYDI AGZINIZI ACMAZDINIZ.
15 Haziran 2011, Çarşamba
Hüseyin Arslan         - Ankara
aynur hanbım:K.K.T.C kuruluşu mücahit ve mehmetçik kanı ve bağımsızlıgı bayrak yapmış kıbrıslı aydınlar tarafından kurulmuştur.hiç bir faninin K.K.T.C güneyde rumlara satmaya gücü yetmez ve çok rum severlerde K.K.T.C güneye satmadan gidip güneyde yaşayabilirler.bölgesinde en büyük güç TÜRKİYE K.K.T.C arkasında oldukça işgalde olamaz.
K.K.C.H halkı kendi öz kültürünü yaşatıp geliştirmek için Türkiye'den gelen okumuş kalifiye insanlara vatandaşlık vererek genç ve gelecegin güzel bir devleti olacagından hiç şüpen olmasın.
15 Haziran 2011, Çarşamba
OBJEKTIF         - KIBRISLI
AYNUR HANIM, SIZ KAFANIZA GORE SALLAMAYIN O ZAMAN :-)

OSMANLI KIBRIS'A 1570'DE GELDI. ADADAKI HELENIZMIN NE KADAR GERILERE GITTIGINI COK ISRAR EDERSENIZ SOYLEYELIM AMA NE SIZIN NE DE KIBRISLITURK'LER OLARAK BIZIM ISIMIZE GELMEZ.

SIZE SORUM SU OLACAK. OSMANLI FARKLI DONEMLERDE SADECE KIBRIS'TA DEGIL, BIRCOK ULKEDE BULUNDU. BU ULKELERDEN HANGILERINI TURKIYE'NIN BIR PARCASI YAPMAK ISTERDINIZ? YUNANISTAN, SIRBISTAN, MAKEDONYA, RODOS, MOLDOVYA, BASKA BIR TANESI? YOKSA SADECE KIBRIS'I MI ISTIYORSUNUZ?
15 Haziran 2011, Çarşamba
aynur         - GİRNE
Benim eşim Kıbrıs Cumhuriyeti vatandaşı, Siz kafanıza göre sallıyorsunuz, tarihinizi bilmeden konuşuyorsunuz.Sizin gibi aydınlar yüzünden bugünkü durumdayız...
14 Haziran 2011, Salı
OBJEKTIF         - KIBRISLI
AYNUR HANIM, SIZ YALNIZCA KKTC VATANDASISINIZ. ZATEN KIBRIS CUMHURIYETI VATANDASLIGI HAKKINIZ YOKTUR. BOYLE DUSUNMENIZ ZATEN SASIRTICI DEGILDIR O YUZDEN.
14 Haziran 2011, Salı
aynur         - gırne
objektıf yazıklar olsun bizeki rumlar gibi kıbrıslıyık diyoruz ama unutma onlar helen sen kıbrıslı osmanlının tabası olan iki halk ve osmanlı almadan önce yoktular neredeymişler sorsana tarihini bilmeyen ye aynı zaman da rum avukatı çok ve komşu yunana bak yasantına düzen ver önce şuçumuzu kabul etmiyoz düzelmiyoz düzeltmiyoz yazıkki her suç tc nin genç devletin borcu yok kendini sorguladıgın gibi rumu irdeleye biliyonmu ona bak sen ama ne lazım bize rum biz yerik birbirimizi aynı zamandada rum bu adanın sahibi nasılsa degilmi
14 Haziran 2011, Salı
Ali Cavus         - larnaca
Bir Kibrisli Turkiyeye bedeldir
12 Haziran 2011, Pazar
OBJEKTIF         - KIBRISLI
BASKA BIR MILLETE - MILLETIN CEBINDE OLAN KIMLIKLERDE YAZDIGI SEKLIYLE KIBRISLI'LARA - AIT BIR ULKEYI ISGAL ETMEKTESINIZ. BU BIR GERCEKTIR.
12 Haziran 2011, Pazar
OBJEKTIF         - KIBRISLI
SAYGI DUYUYORSANIZ BEN DE SIZE DUYARIM HUSEYIN BEY.

AMA TURKIYE CUMHURIYETI KURULURKEN TURKIYE'YE GELEN GOCMENLERIN MILLIYETINI GELELI DAHA 100 YIL BILE OLMADAN TURK KABUL EDIYORSUNUZ, GELDIKLERI ULKEYLE ILISKILENDIRMIYORSUNUZ ARTIK MILLIYETLERINI. AMA 600-700 YILDIR KIBRISLI OLARAK YASAYAN INSANLARIN ARTIK SIZDEN FARKLI BIR MILLET OLDUKLARINI KABUL ETMEK ISTEMIYORSUNUZ. BU GIDISLE PACAMIZI ZOR KURTARIRIZ KATILIRIM. AMA TURKIYE'NIN BU HERKESI TURK'LESTIRME, BASKA MILLIYETLERE KARSI ALERJI DURUMU DEVAM ETTIKCE, KIBRIS'LILAR DAHIL BUTUN DUNYA DA TURK ADINI DUYUNCA ALERJI OLMAYA DEVAM EDECEK. OYSA NE GUZEL HASLETLERI VAR TURK HALKININ VE SOYDAS OLARAK KABUL EDIYORUZ. NE YAPALIM YANI SIMDI TURKIYE BOLUNSUN ZAYIFLASIN DA BIZ DA KURTULALIM DIYE ELLERIMIZI MI OVUSTURALIM...
12 Haziran 2011, Pazar
hasan kemal         - londra
Sn Huseyin Arslan,
Bugun sizin memleketinize nufusunuz kadar yabanci gelsin kendinizi nasil hissedersiniz?
Iste Kibrisdaki durum budur. Buraya gelen insanlar hic bir halleri ile bize benzemiyor, ne konusmalari ne hareketleri ne yemek yemeleri, nede yolda yurumeleri .
12 Haziran 2011, Pazar
Hüseyin Arslan         - Ankara
aklıselim ve uç kesmide düşünceler:uç kesimdeki uçuk kaçık düşünceler ve sesler çok çıkar ama iş olacagına varır. OBİJEKTIF bey ömrün yeterse görürsün.insan kendini ne hisederse odur bunada saygı duıyarım.
12 Haziran 2011, Pazar
OBJEKTIF         - KIBRISLI
LA HAVLE! "ONCE GELEN TURK'LER VE SONRA GELEN TURK'LER" LAFI BASTA HASTALIKLI. YA TURKIYE'DE BULGARISTAN GOCMENI VAR, SU GOCMENI VAR BU GOCMENI VAR. SONUCTA COGU INSAN GOCMEN VE SONRADAN TURK OLMUS. E BIZ DA 700 YIL ONCE ANADOLU'DAN GELMIS OLABILIRIZ AMA ARTIK BIZ DA KIBRISLI OLDUK (HADE KIBRISLITURK BILEMEDIN). ARTIK BIZIMLE TURKIYE'LILERI AYNI TUTMAMAYI OGRENECEKSINIZ. ZORLA GUZELLIK OLMAZ.
12 Haziran 2011, Pazar
Hüseyin Arslan         - Ankara
Sn Hasan bey yorumunuzu okudum.
adaya önceden yerleşen türkler sonradan gelen türkl'lere K.K.T.C zencisi durumunu dogru bulmuyorum.Gelelim K.K.T.C akın etmiş olan ve çevreye rahatsızlık veren sabıkalı işgaline bir kanunla EMNİYET VE YEREL YÖNETİM işbirligi ile sabika ve işi olmuyanlara ev kiralamaması ve satılmaması getirerek bunlardan adayı temizlemek.yoksa bunlarda kurtulamasınız.
11 Haziran 2011, Cumartesi
hasan kemal         - londra
Sn Husyein Arslan,
Sizin farkinda olmadiginiz bir gercek vardir ortada.
Bugun adanin kuzeyinde 600 binin uzerinde Tukiyeli yasiyor, her gun soygun katillik, irza gecme, cocuklara taciz,yolsuzluk, evrak sahteleme,askeri yasak bolgeler.
Bunlara dur zamani gelmis ve gecmisdir.
Biz hoca Erdogandan cami ve din okullari istemiyoruz bize vatandaslarini koyacak buyuk bir hapishane yapsin o yeter.

Iyi gunler
10 Haziran 2011, Cuma
Hüseyin Arslan         - Ankara
Sn Hasan KEMAL kıymetli yorumunuzu okudum çok sagolun.kıbrıslı türkler ırkçı rum saldırısı altında baktıkları ve güvendikleri tek yer Türkiye başkada yoktu.buda Sn Dentaş'ta dogal bir alışkanlık yaratmıştır.bu gün Türk askerini adadan çıkar azami 30 yıla kalmaz adada türkler yok olur.hayal aleminde oılmuyalım malesef ırkçılık Dünyada yok olmamıştır.
10 Haziran 2011, Cuma
Ali Öz         - M/sa
Sn Objektifle hem fikirim !!!
9 Haziran 2011, Perşembe
OBJEKTIF         - KIBRISLI
DILI IYI OGRENMEK GEREKLI, TABII HAKLISINIZ. SUNUN GIBI MI MESELA: YAZINIZDA KULLANDIGINIZ "YADA" AYRI YAZILIR (YA DA, SEKLINDE). KULLANDIGINIZ CUMLEDE "SIZDE" BITISIK YAZILMAZ (DOGRUSU, "SIZ DE", OLACAK). KIBRIS OZEL ISIMDIR O YUZDEN "KIBRISTA" DEGIL "KIBRIS'TA" DIYE YAZILIR. INGILIZCE'NIZI GORMEDIGIM ICIN YORUM YAPAMIYORUM.

SN ALI OZ, AMACIM NE SIZI NE DE MILLIYETCILERIMIZI UZMEK DEGILDI. BIRCOK GERCEGI KIBRIS, TURKIYE VE DUNYA KAMUOYUNUN DIKKATINE GETIRME FIRSATI VERDIGINIZ ICIN BURADAN TESEKKURLER. BEN HEM TURK'LERIN, HEM KIBRISLITURK'LERIN, HEM KIBRISLI'LARIN, HER TOPLUMUN (KIM NEREYE AIT OLDUGUNA INANIYORSA) IYILIGINI ISTIYORUM.

VE ULKEMIZIN TOPRAKLARI, KURUMLARI, UNIVERSITELERI VE HEMEN HERSEYI PARCA PARCA KIBRISLITURK'LERIN ELINDEN ALINIP SATILIRKEN.. BIZI FARKLI YAPAN KULTURUMUZ SULANDIRILIP YOK EDILIRKEN SEYIRCI KALAMAYANLARDAN BIRIYIM, O KADAR :-)
9 Haziran 2011, Perşembe
OBJEKTIF         - KIBRISLI
:)))))
9 Haziran 2011, Perşembe
Ali Öz         - M/sa
Sn Objektif. Yazılarınızı ya İngilizce yada Türkçe yazın. Böyle çorba olunca dilsiz bir mülteci gibi oluyorsunuz ve yazdıklarınız anlaşılmıyor. Kıbrıstaki bazı rumlar bile çok güzel Türkçe konuşabiliyorlar. Bari sizde vatandaşı olduğunuz ülkenin dilini iyi öğrenip uyum sağlayın. En azından kalbiniz kıbrısta attığına göre Kıbrıs Cumhuriyetinin resmi dillerinden birini iyi öğrenin :)
9 Haziran 2011, Perşembe
Ali Öz         - M/Sa
Sn Objektif: Maraşın tüm sahilleri dolsa 40 binden fazla insan almaz. Turizm merkezi demek Antalya gibi yılda 10 milyon turist demek. Eski maraş resimlerine bakıp iç çekeceğinize biraz dünyayı dolaşın görgünüz artsın :) Bölgede dev gibi Antalya varken hiçkimse havuzu tuzlu suyla dolmuş kıytırık kıbrıs rum oteline gitmez. Sen Kıbrısın tamamını içindeki rumla birlikte satsan istanbul Leventi satın alamazsın. Rumdan geriye kalan ganimet Osmanlı arazisine yapılmış tuğla kerpiç 5 para etmez viraneler.:)
9 Haziran 2011, Perşembe
Ali Öz         - M/sa
Sn Objectif söyledikleriniz incir çekirdeğini doldurmaz ve gerçek demagoji.
1- Rumların son peygamberi imralı abdülü maalesef uçakta ilk sözü ben Türküm sözüydü. You tube dan izleyebilirsin ;) Rumun amerikaya gitmek için vize gerektiren Kıbrıs pasaportu rumun benim vatandaşımdır dediği Türklere verilir.
2- Aşağıdaki ingilizce metin bu zamanın güçlü devletlerince konmuş kurallar. Bu kurallara Türkiye Çin Rusya İran gibi güçlü devletler pek riayet etmez. Batı Doğu savaşı:). Amerika, Avusturalya Afrika kıtasını işgal etmiş güçlerin yazdığı o ingilizce metne Türkiye salakmıdırda, acimidirde uysun :) 37 sene önce zayıf silahıyla zayıf ekonomisyle uymamış şimdimi uyacak? Siz o ingilizce metni İngilizlere gösterin ve Güney Afrikalı yerlileri biraz sevindirin. çözdükten sonra kıbrısa gelin. Başarılar !!! :)
9 Haziran 2011, Perşembe
hasan kemal         - londra
Sn Huseyin Arslan,
RR Denktas Turkiyenin Kibrisdaki en sadik temsilcisidir.
Onun icin Kibrislilar ona sizlerden biraz daha degisik bakiyor.
Yinede sifalar ve uzun omerler dilemek bir nezakettir.
9 Haziran 2011, Perşembe
Hüseyin Arslan         - Ankara
kurucu cumur başkanı sn DENKTAŞ acil şifa ve saglık dilerim.bir dava insanı olarak üzülmemize ramen saglıgına kavuşur ve bizleri tekrar sevindirir inşallah.
9 Haziran 2011, Perşembe
OBJEKTIF         - KIBRISLI
CIKABILIR ABDULLAH OCALAN'IN USTUNDEN KIBRIS CUMHURIYETI (TC'LILERIN DEGISIYLE RUM PASAPORTU VE KIMLIGI). O TURK OLMADIGINI SOYLER :-)

AMAN BEN BEN ISTIKLAL SEREF MESELESI YAPMADIM, AKSINE MILLIYETCILERIN YAPTIGINI ZANNETTIYDIM, MALUM BIZIM DEVLETIMIZ KKTC'DIR, KIBRIS CUMHURIYETI ARTIK GAYRI YASALDIR BIZI TEMSIL EDEMEZ DEDIKLERI ICIN. SIMDI ANLASTIK.
9 Haziran 2011, Perşembe
OBJEKTIF         - KIBRISLI
NE KADAR SOYLERSENIZ SOYLEYIN GERCEKLERI LAF KALABALIGINDAN BASKA CEVAP YOK MILLIYETCILERDEN (!) KURT'LER ALSIN BAKALIM YAKINDA HAKLARINI DA ONDAN SONRA ALEVISI, LAZI, KIBRISLISINA DA SIRA GELECEKTIR. AVUSTURALYA'YA KADAR GITMEYE GEREK YOK, YANIBASIMIZDA ORNEK VAR :-)
9 Haziran 2011, Perşembe
OBJEKTIF         - KIBRISLI
RUM BIZIM GIBI SATIP SAVMAYA MERAKLI DEGILDIR, HER AVUC TOPRAGINI ISLETIR CENNETE DONUSTURUR. MARAS DUNYANIN SAYILI TURIZM MERKEZLERINDENDI. HEM GIRNE'YI BU KADAR UCUZA SATTIGINIZI DUYMASIN TC, HEPSINI TOPLAYIP TURKIYA'DAN DOGRU DURUST BIR EV BILE ALAMADINIZ :-)
9 Haziran 2011, Perşembe
OBJEKTIF         - KIBRISLI
SN ALI OZ, GERCEKLERDEN SAPAR DEMAGOJIYE DONERSAK BOYLE, INCIR IPI GIBI UZAR BU.

INGILIZ PASAPORTU ALANLAR KALKIP DA KRALICE'YI TANIMAYIZ DEMEZ. THEY ALL ACCEPT THAT THEY ARE THE SUBJECTS OF THE QUEEN. YA, ISTE BOYLE ;-) (ANLAMAZSANIZ TERCUME EDEBILIRIM)

BEN ISTIKLAL SEREF MESELESI YAPMADIM, BILAKIS MILLIYETCILERIN YAPTIGINI ZANNETTIYDIM, MALUM BIZIM DEVLETIMIZ KKTC'DIR, KIBRIS CUMHURIYETI ARTIK GAYRI YASALDIR BIZI TEMSIL EDEMEZ DERKEN. SIMDI ANLASTIK.

NEYSA, CUMHURBASKAN'INZ HRISTOFYAS GULE GULE KULLNASINLAR KIBRIS CUMHURIYETI KIMLIKERINI DEDI :-)
8 Haziran 2011, Çarşamba
Ali Öz         - M/sa
Sn Objektif, rum eğer kıbrısta milliyetçi geçinenlere Kıbrıs pasaportu veriyorsa bu rumun sorunudur. Sizin değil. Rum zaten önüne gelene bu vatandaşlığı veriyor. İmralıdaki abdülün üzerinden bile Kıbrıs pasaportu çıkmamışmıydı.

İngiliz pasaportu taşıyan Türklerin hepsi İngiliz sevdalısımı? Bunların hepsi kraliçe için koşa koşa savaşıp ölüme gidermi? Sanmam :) Bu Kıbrıs pasaportu konusunu çok abarttınız. Bu Kıbrıs pasaportunu ülkelerin istiklal şeref madalyasıyla karıştırmayın :)
8 Haziran 2011, Çarşamba
Ali Öz         - M/SA
Peki peki sizler kazandınız!!! :) İtiraf ediyoruz. 74'ten sonra büyük ganimet aldık ve o yüzden böyle konuşuruk. Rumun evinde bırakıp gittiği buzluk, televizyon hepsi bizim oldu:) Onları satıp Las Vegasta kumarhaneler açtık. Rumun köyünde bıraktığı o güzelim yerleri granit kaplama, altın trabzanlı triplex havuzlu villalarıda kıbrısta milliyetçi geçinenler aldı. Havuzları altın dolu otelleride Türkiye kaptı. Yediler bitirdiler o rumu :) Bakın ben size birşey söyleyim. Rumun 74'te bıraktığı kerpiç tuğla ev ve çorak araziyi üstüste koyup satsanız İstanbul Leventte 2 kule bile alamazsınız. Kuleyi bırakın arazisini bile satın alamazsınız. Maraşın tüm viranelerini satsanız Antalyada 1 tane 5 yıldızlı otel bile etmez. Maraşın arazisini satsanız ki satamazsınız çünkü OSMANLI VAKIF ARAZİSİDİR, bu araziyle Türkiyeden gelecek su bile ödenmez. Hangi ganimet hangi paradan bahsedersiniz. Rumun bıraktığı eğer ganimetse böyle ganimet düşman başına :) Rum KKTC'yi gezerken hayretten ağzı açık gezer. Bu konuyuda böylece burada bilinen GERÇEKLERLE kapamış olduk.

Sn Hasan Kemal madem Londradasınız bu elinizdeki bildiriyi lütfen İngilizlere gösteriniz. Bu bildiri Amerikan, Kanada, Güney Afrika ve Avusturalya yerlilerini çok sevindirecektir. Bunları çözdükten sonra sıra mutlaka Kıbrısa gelecektir. Başarılar :)
8 Haziran 2011, Çarşamba
hasan kemal         - londra
Sayin Engin Bey

Iste cevabin?

ICC Statute
Under Article 8(2)(b)(viii) of the 1998 ICC Statute, “[t]he transfer, directly or indirectly, by the Occupying Power of parts of its own civilian population into the territory it occupies” constitutes a war crime in international armed conflicts
8 Haziran 2011, Çarşamba
ibrahim         - londra
engin kardas,beklen sana cevap yazsinlar,cok beklen kardas,adamlar kondu ganimete 7,den yetmise,1974,te guneyden esir gelen vatandaslarimiza bile hakkini vermediler dogru durust,kapanin eelinde kalan bu duzende bekleme sana cevap versinler dedigin dogrudur,bunu onlarda biliyor ama ne yapan ganimet tatli geldi.bak devlet devet ovunen sayin denktas,hastalandi,allah aci sifalar versin kendisine,ama devlet hastahanesinde yarim saat dayanamadi,alda bozdur.bu utanilacak bir durumdur ama anlayana kardas,mucadeleye devam sevgili dostum.
8 Haziran 2011, Çarşamba
engin         - magusa
Asagidaki sorumu tekrarliyorum.T.C.'liler ve yerli vatan hainleri adam gibi cevap versin ve konuyu kapatalim.BM.'in ve Kibris devletinin hangi maddesi geregince garantor ulke T.C.ye mesru askeri hakkini kullandiktan sonra Kibris'a yuzbinlerce vatandasini tasidi? Arastirip bana yazin
7 Haziran 2011, Salı
OBJEKTIF         - KIBRISLI
ALPARSLAN TURKES 25 KASIM 1917'DE LEFKOSA'DA KIBRIS'TA DOGDU. TURK MILLIYETCISIYDI. KIBRIS CUMHURIYETI'NIN KIMLIGINE TENEZZUL ETMIS MI? DUSUNEMEZSINIZ BILE BUNU DEGIL MI. MILLIYETCI DEGILIM AMA SOYLEDIGININ ARKASINDA DURANA VE GEREGINI YAPANA SAYGI DUYULUR. BIZIM SOZDE MILLIYETCILER GIBI CIKARLARI ICIN HER KILIGA GIRENLERE, MILLIYETCILIGIN NE OLUGUNU BILE BILMEYENLERE DEGIL.
7 Haziran 2011, Salı
OBJEKTIF         - KIBRISLI
TURK VE KKTC MILLIYETCISI OLDUGUNU SOYLEYENLER GEREGINI YAPSIN KIBRIS CUMHURIYETI KIMLIK VE PASAPORTLARINI IPTAL ETSIN, DEMEK ISTEDIYIM BU ARADA ;-)
7 Haziran 2011, Salı
OBJEKTIF         - KIBRISLI
ALI OZ MILLIYETCILIGI COZDUNUZ MU SIZ ONCE.

HEM KIBRIS CUMHURIYETI'NI TANIMAM, ARTIK BENI TEMSIL ETMEZ DEYECEKSINIZ, HEM DA ONUN VERDIGI KIMLIK VE PASAPORT CEBINIZDE GEZECEKSINIZ. UZERINDE KIBRISLI YAZAR HATIRLATIRIM, KIBRISLI TURK BILE DEGIL, YALNIZ VE ANCAK KIBRISLI YAZAR USTUNDE BU KIMLIKLERIN ;-) AMA GENE DA SIZ TURKVE KKTC MILLIYETCISI'SINIZ DEGIL MI? DUNYADAKI MILLIYETCILER DUYSAYDI BASKA DEVLETIN (HELE DA TANIMADIKLARINI SOYLEDIKLERI BIR DEVLETIN) KIMLIGINI ALDIGINI BIZIM MILLIYETCILERIN (!) NE DERLERDI ACABA.
7 Haziran 2011, Salı
OBJEKTIF         - KIBRISLI

ALI OZ MILLIYETCILIGI COZDUNUZ MU SIZ ONCE.

HEM KIBRIS CUMHURIYETI'NI TANIMAM, ARTIK BENI TEMSIL ETMEZ DEYECEKSINIZ, HEM DA ONUN VERDIGI KIMLIK VE PASAPORT CEBINIZDE GEZECEKSINIZ. UZERINDE KIBRISLI YAZAR HATIRLATIRIM, KIBRISLI TURK BILE DEGIL, YALNIZ VE ANCAK KIBRISLI YAZAR USTUNDE BU KIMLIKLERIN ;-) AMA GENE DA SIZ TURKVE KKTC MILLIYETCISI'SINIZ DEGIL MI? DUNYADAKI MILLIYETCILER DUYSAYDI BASKA DEVLETIN (HELE DA TANIMADIKLARINI SOYLEDIKLERI BIR DEVLETIN) KIMLIGINI ALIGINI BIZIM MILLIYETCILERIN (!) NE DERLERDI ACABA.
7 Haziran 2011, Salı
OBJEKTIF         - KIBRISLI
HEM KIBRIS CUMHURIYETI'NI TANIMAM, ARTIK BENI TEMSIL ETMEZ DEYECEKSINIZ, HEM DA ONUN VERDIGI KIMLIK VE PASAPORT CEBINIZDE GEZECEKSINIZ. UZERINDE KIBRISLI YAZAR HATIRLATIRIM, KIBRISLI TURK BILE DEGIL, YALNIZ VE ANCAK KIBRISLI YAZAR USTUNDE BU KIMLIKLERIN ;-)

TURK MILLIYETCISI OLDUGUNU SOYLEYENLER GEREGINI YAPSIN TC VE KKTC KIMLIK VE PASAPORTUNU IPTAL ETSIN MADEM. KIBRIS'TAKI SOLCULUGU YA DA DIGER POLITIK GORUSLERI ELESTIRMEK DE GERCEK MILLIYETCILERE KALSIN. O TURK MILLIYETCILERI KI KIBRIS'TA OLDUGUNU SANMIYORUM CUNKU HERKES KIBRIS CUMHURIYETI KIMLIK VE PASAPORTCUGUNU KAPTI :)
6 Haziran 2011, Pazartesi
Ali Öz         - M/sa
Bakın Bernard Shaw amcanız ne demiş :)
Any man who is not a communist at the age of twenty is a fool. Any man who is still a communist at the age of thirty is an even bigger fool."
6 Haziran 2011, Pazartesi
Ali Öz         - m/sa
be Ibrahm rezillik sana yakışır. Dağ gibin lafın altında kaldın. Bir doğru düzgün cevabın bile yok. Dutturdun bir solculuk, bir kıbrıslılık ne istediğini bile bilmen. Dedeni neneni sevmen ne zamandan beri solculuk sayılır. Bu masgaralıktan vazgeç. Sen deycenki ben Kıbrıslı Türküm benim kültürüme uymayan adaya gelmesin. O kadar !!! gerisi lafazanlık. Birilerinin seni solculuk lafazanlığıyla ipte oynatmasına ne izin verin?
6 Haziran 2011, Pazartesi
ibrahim         - londra
be ali oz daha usanmadin rezil olmaktan,kibristaki solculuk kibrisli turk sevgisidir,bos ver marki,lenini bizem sevgimiz ali dayilalarimiz,ayse teyzelerimize,ninelerimize dedelerimize,koylumuze.insanimiza olan sevgidir ve budur bizim solculugumuz.sen anlamadigin marklari,leninleri birak,sen hitler gibi olan kafani degistir rumdan farkin kalmaz sonra.
6 Haziran 2011, Pazartesi
Ali Öz         - M/sa
Seviyenize daha ne kadar inelim. Mağmaya dayandık :) Kıbrıs Postasıda malum yorumları seçiyor sizi ezip yok etmeyim diye :) Varlığınız tabiatın gereği ancak gereğiniz tartışılır :) Bu Yorum yayınlanırsa aynada kendinizi görme fırsatınız doğacak:)
6 Haziran 2011, Pazartesi
Ali Öz         - Mağusa
Kıbrıstaki solculuğun marxist leninist ideolojilerle yakından uzaktan alakası yoktur. Kıbrıstaki solculuk Türk'e hayır ruma evet mantığıyla kurulmuştur. Rum böyle bir olguyu bir çok sosyalist ülkede antipati uyandıran milliyetçilik adı altında toplayamazdı. Peki ne yaptı? Solculuk dedi ve onları destekledi. Komik ve saçmadır. Kıbrıstaki solculuk, hayvan haklarını savunupta geceleyin kürk manto giyenlere benzer.. Bunlar ırkçıdır ancak ne yazıkki ırkları yoktur :) Bu nedenle bu ırkın adına kıbrıslılık derler. İşte sizlere Solcu kıbrıslılık milliyetçiliğinin öyküsü !! :)
Derinliği bazılarına anlatırdım ama beyinsiz akvaryum balıkları derinlik nedir asla anlayamazlar.
6 Haziran 2011, Pazartesi
Akvaryum         - Paluğu
Sığ fikirli derin adam Alicik.

Amma rezil oldun ha.

Akvaryum bile bol gelir sana.Yolunu şaşırın orda.Masgara oldun masgara.
2 Haziran 2011, Perşembe
OBJEKTIF         - KIBRISLI
KP BUNU YAYINLARSA BILMEM AMA DENKTAS AILESININ KIBRIS CUMHURIYETI PASAPORTU ALDIGINI DUYARIZ. EROGLU'NUN BIR AILE FERDINI DE BEN GOZUMLE GORDUYDUM PASAPORT KUYRUGUNDA RUM TARAFINDA.
2 Haziran 2011, Perşembe
OBJEKTIF         - KIBRISLI
OYLE MAALESEF. TC'LI GOCMENLERE AB ILE KKTC PASAPORTU/VATANDASLIGI ARASINDA SECIM YAPMA HAKKI VERSELER GORURDUK KAC KISI KTTC VATANDASLIGINI SECERDI.

YA DA RUM DESEYDI KI YERLI MILLIYETCILERIMIZE (!): KKTC VATANDASLIGINDAN/PASAPORTUNDAN VAZGECECEKSINIZ KIBRIS CUMHURIYETI PASAPORTU ALMAK ICIN, KAC KISI KALIRDI KKTC PASAPORTUNA SAHIP CIKAN. PEEE.
2 Haziran 2011, Perşembe
hasan kemal         - londra
Objective Kibris -
Kibrisdaki TC/Turk Milliyetcileri ganimet icin veya karsiliksiz birsey koparmak icin Kibrisda bulunuyorlar. Hic bir devletin tanimadigi KKTC'nin pasaportuna sahip olmak suya dusen yilana sarilir hikayesi.
Bunlara yarin AB pasaportu imkani dogarsa bakiniz batan gemiyi terk eden fareler gibin Kibrisi terk edecekler.
2 Haziran 2011, Perşembe
hasan kemal         - londra
Ali Öz - M/sa
Hatirlatmakda yarar vardir. Beyaz Kimlik, Vatandaslik falan hikayedir. Kuzey Kibrisda hukumdar Turkiyedir bunu sizde belirtiniz onun icin hesap veme zamani yakindir

Practice Relating to Rule

130. Transfer of Own Civilian Population into Occupied Territory
Note: For practice relating to ethnic cleansing, see Rule 129, Section C.

Quick navigationI. Treaties
Geneva Convention IV
Article 49, sixth paragraph, of the 1949 Geneva Convention IV provides: “The Occupying Power shall not deport or transfer parts of its own civilian population into the territory it occupies.”
Convention (IV) relative to the Protection of Civilian Persons in Time of War, Geneva, 12 August 1949, Article 49, sixth para.



Additional Protocol I
Article 85(4)(a) of the 1977 Additional Protocol I provides that “the transfer by the Occupying Power of parts of its own civilian population into the territory it occupies” is a grave breach of the Protocol.
Protocol Additional to the Geneva Conventions of 12 August 1949, and relating to the Protection of Victims of International Armed Conflicts (Protocol I), Geneva, 8 June 1977, Article 85(4)(a). Article 85 was adopted by consensus. CDDH, Official Records, Vol. VI, CDDH/SR.44, 30 May 1977, p. 291.



ICC Statute
Under Article 8(2)(b)(viii) of the 1998 ICC Statute, “[t]he transfer, directly or indirectly, by the Occupying Power of parts of its own civilian population into the territory it occupies” constitutes a war crime in international armed conflicts.
Statute of the International Criminal Court, adopted by the UN Diplomatic Conference of Plenipotentiaries on the Establishment of an International Criminal Court, Rome, 17 July 1998, UN Doc. A/CONF.183/9, Article 8(2)(b)(viii).


2 Haziran 2011, Perşembe
OBJEKTIF         - KIBRISLI
ALI OZ'E NE KIZARSINIZ. BIRGUN ONU TARAFINIZDA GORMEK BILE MUMKUNDUR ;) ONUN GELDIGI IDEOLOJI'NIN RAJONU BUDUR CUNKU. ANNAN PLANI REFERANDUMU ONCESINDE, EROGLU SECIM REKLAMI MALZEMELERINDE TURUNCU YERINE AVRUPA MAVISINI KULLANMISTI. YANI DIYORDU KI: GIDISATIMIZ AVRUPA BIRLIGI ISE, YENI DUZEN BU ISE BEN DE ICINDEYIM HA. YA ISTE BOYLE, DUZENIN NE OLUGU DEGIL PASTADAN BIRKAC DILIM ALABILMEKTIR ONEMLI OLAN KIBRIS'TAKI TC/TURK MILLIYETCILERI (!) ICIN.
2 Haziran 2011, Perşembe
ibrahim         - londra
aklini sevsinler,ali oz.yani sana gore guclu olan haklidir ha.turkiyeda veriri parayi madem haklidir,sen parayi verenin dudugunu cok seven calasin anlasildi senin kafa yapin.sen dogustan kul,esir dogmussun,BIA kulturu ile yanlis buyutulmussun.senin icin care yok.tam da tayyipin istedigi tipler olarak yetistirildiniz,yakinda turkiyeda yunanistan gibi ekonomik iflasa gidiyor,bunu yabanci basin yaziyor,sisirme ekonominin patyalacagini akli olan insanlar soyluyordu,o zaman gene gorusuruz bu sayfalarda.kendinizi dev aynasinda goruyorsunuz ama gercek hic de oyle degil.turkiyede iscilerin aylik maasi 560 tl,ingilterde,1400 sterlin,yaninda cuce kalirsiniz.birazda gerceklerinizi ogrenin hayalleri birakin.
2 Haziran 2011, Perşembe
Ali Öz         - M/sa
Avrupa Türkiyeye ilk defa çık dediğinde yeni doğmuş bir bebek bugün 37 yaşındadır :). Bu bebek torununu bile görecek ve Türkiye bu adadan çıkmayacak. Avrupa amerika dişinin kestiğine saldırır tıpkı libya ve ırak gibi:) Kurdistan diye bir devlet asla olmayacak. Kurdistan diye Türkiye tarafından sömürülmeye mahkum bir devletçik olacak. Türkiye olmadan su bile içemeyecek. Petrolünü bile satamayacak. Rumda bunu kafasına kazımalı. Bu bölgede patron Türkiye. Zaten 300 sene evvel Mağusadaki dedende Osmaniyeliyiz be abi diyordu... Yani kültürün değişti diye kabuğunu beğenmiyor mun? Güçlü zayıfı herzaman ezer. Bunu kimse değiştiremez. Siz hiç kertenkeleye saygı duyup koruyan bir aslan gördünüzmü? Veya Afrikada yeraltında zengin madenleri olan fakir bir ülkeye fikrini soran bir Amerika, Avrupa gördünüzmü? :)
2 Haziran 2011, Perşembe
engin         - magusa
Yarin T.C.nin guneydogusunda kafaniza vura vura Kurdistan kuruldugunda yine soyle diyesin:Yasasin guclunun zayifi yokettigi doga kanunu!Sizin Basbakaniniz imam Tayyip ne demisti?"ABD bize Kibris'tan cik derse kuzu kuzu cikacagiz" Evet cesursan cikma ey Turk olmayan Osmanli artiklari
1 Haziran 2011, Çarşamba
hasan kemal         - londra
Sayin Ali Oz - Magusa

Sayin Engin Magusali degilse Magusali kimdir.

Magusada dogan ve nerelisin diye sordugumda Osmaniyeli abi diyen mi Magusali?

Siz kopeksiz koy buldunuz ve degneksiz yurursunuz.

Tatil bitti Ayse evine donecek
1 Haziran 2011, Çarşamba
Ali Öz         - Mağusa
Magusalı engin, sen magusada ikamet etmediğin için magusalı sayılmazsın. Dolaysıyla Kıbrıslıda sayılmazsın. Nasreddin hoca kitaplarıyla besleneceğine önce tarihi oku..

Tarihte kıbrısın ilk yerleşikleri rumlar değildir!!

Türkiye rumların yarı topraklarını almadı. Türkiye rumlardan Osmanlının ingilize emanet edipte rumun üzerine yattığı toprakların ancak yarısını aldı.Diğer yarısı hala rumda duruyor. İngilizin Osmanlıya yaptığı katakulla rumları asla adanın sahibi yapmaz.Osmanlı arazisinin üzerini gasp edip adanın sahibi Türkler adadan gitsin diye yaygara koparan bu soyu sopu belirsiz hristiyan topluluğu adadan gitmelidirler. Bunlarla masaya oturmak hırsızla masaya oturmaktan farksız. Türkiyenin muhatabı Venediklidir, ve muhatap kalmamıştır. Bu başı bozuklar muhatap sayılamaz ve zaten sayılmıyorda :) Güç kullanmak gerek çıkarabilmek için. Bu güçte ne ingiliz abinizde ne zavallı yunanlı dayınızda nede ihtiyar avrupalı dedenizde var. Geri kalanların ise nefes borusu Türkiyeden geçiyor. Rumun yerinde olmak kimse istemezdi. Maalesef Emperyalizm konuşuyor bu dünyada:) Yaşasın emperyalizm yaşasın güçlünün zayıfı yok ettiği doğa kanunları :)
31 Mayıs 2011, Salı
engin         - magusa
Nasreddin Hoca'nin tavsanin suyunun suyu fikrasini oku.Madem ki Osmanli Kibris'i Venediklilerden aldi ve muhatabi oydu,o da yokoldu su netice ortaya cikar:T.C.Kibris'li Rumlarin yari topraklarini aldi,Simdi muhatabi Rumlardir.Gorusmelerde de masaya T.C.otursun.Ayrica Rumlarin adada yokolmasini beklesin veya onlari da esir alsin.Bu ne rezil emperyalizm!
30 Mayıs 2011, Pazartesi
OBJEKTIF         - KIBRISLI
ALI OZ'UN KIBRIS'TAKI SOLCULUK TANIMINA GORE, KENDI DA GANIMET TOPLAYAMASAYDI SOLCU OLACAKTI. I RESPECTFULLY DISAGREE. OZKER OZGUR'UN GANIMET DERDI VARDI? YA BUGUNKU SOLCULAR, MESELA CAKICI.. DOKTORLUKTAN ALDIGI DOYURMADI DA GANIMET HIRSI YAPTI ADAM? GUNES BALCIKLA SIVANMAZ YA NEYSA. HATIRLATALIM GENE DA.
30 Mayıs 2011, Pazartesi
Cemal Monargalı         - Kormacit
Bosnalıyı ne örnek verin. Sen rumu örnek ver. Osmanlı Kıbrısı Venedikliden aldı. Bu rumca konuşanların adada ne işi var? Venedikten önce adada kimin yaşadığı bizi hiç bağlamaz. O onların Venedikliyle olan sorunudur. Bizim muhatabımız venediklidir. Ve artık venedik devletide bitmiştir. Osmanlı Türkçe konuşanları adaya getirdi. Mahallene 5 misli daha Türkçe konuşan geldiyse ne var bunda? 5 misli rumca konuşandan 5 kere daha iyidir.
30 Mayıs 2011, Pazartesi
engin         - magusa
Yasa tanimaz zavalli V.Acun.NATO gucleri Bosnalilari Sirp zulmunden kurtardi.Acaba su anda bu NATO ulkelerinden kac yuzbin kisilik sivillerin yerlesik olarak Bosna'da bulunduklarini aciklayabilir misin?.Ayrica eger varsa Bosna'lilarin 5 misli miler ve onlarin iradelerini ellerinden alip Bosna'lilara"Burasi artik bizimdir.Bosnalilar disari" demisler mi?Cevaplayin lutfen
29 Mayıs 2011, Pazar
V. Acun         - Girne
Denktaş'a Rumlardan beter nefret duyan ve Türk adı kullananlar, akılları yetttiği kadarıyla, Denktaş beyin yazfdıklarını anlamya ve yorumlamaya çalışsalar doğruları öğreneirler. Enosisci ve megali ideacı faşist ırkçı Rumları bırakıp, garanti anlaşmalarına dayanarak soydaşlarını korumak durumunda kalan Türk Ordusuna ve Türkiye'ye dil uzatmak insafa ve mantığa sığmaz.
Denktaş bir özgürlük savaşçısıdır, dava adamıdır. Adını anmadan öne ağzınızı yılayın !
27 Mayıs 2011, Cuma
Ali Öz         - Mağusa
Kıbrıstaki solculuğun marxist leninist ideolojilerle yakından uzaktan alakası yoktur. Kıbrıstaki solculuk Türk'e hayır ruma evet mantığıyla kurulmuştur. Rum böyle bir olguyu bir çok sosyalist ülkede antipati uyandıran milliyetçilik adı altında toplayamazdı. Peki ne yaptı? Solculuk dedi ve onları destekledi. Komik ve saçmadır. Kıbrıstaki solculuk, hayvan haklarını savunupta geceleyin kürk manto giyenlere benzer.. Bunlar ırkçıdır ancak ne yazıkki ırkları yoktur :) Bu nedenle bu ırkın adına kıbrıslılık derler. İşte sizlere Solcu kıbrıslılık milliyetçiliğinin öyküsü !! :)
Derinliği bazılarına anlatırdım ama beyinsiz akvaryum balıkları derinlik nedir asla anlayamazlar.
27 Mayıs 2011, Cuma
Ali Öz         - Mağusa
Be Ibrahm dinne: Kıbrısta Denktaş ve Türkiye düşmanlığı yapmak, kıbrıslılık maskaralığını savunmak ve ruma yalakalık yapmak ve 74'te rumun malından dirhem dahi alamama beceriksizliğine sahip olmak solculuk olarak tanımlanır. Bunun gerisindekilerin hepsi ganimetçidir, milliyetçidir, kaçakçıdır,faşisttir. :) Solu icad eden adam bugün mezardan çıksa ve kıbrısta solun kimlere kaldığını görse sizleri topa dizerdi. :)
27 Mayıs 2011, Cuma
ibrahim         - londra
ali oz,sen,tam bizdeki milliyetci gecinen ganimetcilerin istedigi gibisin.yalaka.
26 Mayıs 2011, Perşembe
Kıbrıslı         - Londra
Kıbrıs Kıbrıslılarındır ondan sonrasında burda kan vardır , bunu sindiremeyenlere mASSALLAH kendilerine yetecek kadar toprak ve devletleri vardır buyursunlar Turkiye ve Yunanistan herkes özgürdür ancak KIBRIS ARTIK KIBRISLILIK MİLİYETCİLİGNE İHTİYACI VARDIR YOKSA DİĞERLERİ ALTINDA LİMİTLİ ÖZGÜRLÜKTE YAŞARSINIZ
26 Mayıs 2011, Perşembe
Faik M. Basaran         - Amsterdam - Iskele

Gecmis olsun. Acil sifalar dilerim Sayin Denktas.
26 Mayıs 2011, Perşembe
Yurtsever         - Lefkoşa
Sayın Denktaş,geçmiş olsun. Acil şifalar dilerim.

Umarım kısa zamanda iyileşirsiniz.

Ali Öz,sen hiçbir zaman iyileşmezsin ama.Aklın, mantığın yasakçı zihniyet tarafından kuşatılmış."Derin"sözcüğünü kullanman sana ne de yakışmış. Şuur altın seni ele vermiş.

Ortaokul bitiremeyenler bile senin gibi yasakçı zihniyeti savunmazlar.

Unutma EN SON UMUTLAR TÜKENİR.

Çağdaş Dünya yolunda umutlanmaya ebediyen devam.Derin düşünceler senin gibi yasakçı sığ beyinlere armağan olsun.
26 Mayıs 2011, Perşembe
Ali Öz         - Mağusa
Sn Denktaşın yazılarına Yorum yapanlar Ortaokul mektebinden öteye gelişimi durmuş kıbrıslı alemci gençliğin sesleri. Yes be anneleriyle AB hayali tüttüren, ve rumdan yediği hayır tokadını Denktaşın attığını zanneden umutsuzlar. Sn denktaş için bu yorum kısmını kapatırsanız bu derin fikirleri sığ yorumlarla süslememiş olursunuz.
25 Mayıs 2011, Çarşamba
Ali Cavus         - larnaca
Pisirdigin Bulili Muolohiyayi hazmedemedin senelerdir
YAZARIN SON 10 YAZISI
24 Mayıs 2011, Salı    Seyirci kalınamaz
23 Mayıs 2011, Pazartesi    Dıştan bakınca
21 Mayıs 2011, Cumartesi    Tuzak
20 Mayıs 2011, Cuma    AB Başkanlığı
18 Mayıs 2011, Çarşamba    Yanlıştan dönmedikçe (2)
17 Mayıs 2011, Salı    Yanlıştan dönmedikçe (1)
16 Mayıs 2011, Pazartesi    Kıbrıs'ın dostları
11 Mayıs 2011, Çarşamba    Değişmeyen taktik
10 Mayıs 2011, Salı    Rum'dan Rum'a
6 Mayıs 2011, Cuma    Kırmızı çizgileriymiş

Seyirci kalınamaz
Rauf R. DENKTAŞ | 24 Mayıs 2011, Salı
Rum tarafında yaşayan yüzlerce Kıbrıslı Türk, kime ve neye kandıkları belli değil, Rumların seçimlerinde Rum partilerinin listelerine oy verdi.
Yaptıkları işin 1960’da  Türklere verilmiş olan “iki eş...
Dıştan bakınca
Rauf R. DENKTAŞ | 23 Mayıs 2011, Pazartesi
Max Gevers’in “Uzlaşma Denizin Altında Yatmaktadır” adını verdiği makalesi 1 Mayıs’ta yayınlandı.
Özetlersek Yazara göre Türkiye’nin AB üyesi olma ümidi sıfırlandığına göre Kıbrıs mesele...
Tuzak
Rauf R. DENKTAŞ | 21 Mayıs 2011, Cumartesi
Kıbrıs meselesinin ne olduğu konusunda, yani gerçekçi bir teşhiste, henüz taraflar arasında bir görüş birliği hasıl olmamışken ve “dünya” dediğimiz malum ülkelerle, BM Genel Sekreteri, konuyu 1964’de...